Politieagent overlijdt na ongeluk met vrachtwagen - Zaandam 12-08-2008

Auteur Topic: Politieagent overlijdt na ongeluk met vrachtwagen - Zaandam 12-08-2008  (gelezen 7311 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #30 Gepost op: 13 augustus 2008, 13:00:13
Dat ben ik met je eens Ruud. Het moet hier gewoon kunnen. "t is denk  ik ook de enige plek waar je extra aanvullingen kunt geven. Op een ''gewoon'' condoleanceregister plaats je je oprechte deelneming en daar blijft het bij.

Precies Dinges, hier zijn we "onder ons" de waarde daarvan moet je niet onderschatten. Om feedback van collega's te krijgen relativeert alle dingen van de dag in het juiste daglicht.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #31 Gepost op: 13 augustus 2008, 13:14:49
Begrijp me ook niet verkeerd, het is ook niet bedoeld als kritiek of als opgeheven vingertje, maar het was een gevoel wat over mij kwam.

jullie halen het overlijden aan van Gabriëlle Cevat, dat had ik me van te voren al bedacht, daarom had ik ook heel duidelijk de zinssnede aangehaald:


Maar, en dit is niet om vervelend te doen, deze agent is niet tijdens zijn dienst of door zijn functie overleden. Voor dit forum moet dit wrede ongeval dan ook bezien worden als tragisch ongeval met een burger (behoudens het feit dat het onderzoek niet door zijn eigen korps gedaan zal worden) zoals dit dagelijks helaas vaker voorkomt.

Nogmaals, het gaat me er niet om om een vingertje op te heffen, maar wil hier wel een discussie mee losmaken.
Ik ontken overigens niet dat het voor hulpverleners onderling heel goed is om feedback te krijgen (en te geven) naar en van colega's. Wel sluipt het gevaar er dan in dat het hier een openbaar forum is.

groet,
Druifje (die het in ieder geval niet negatief bedoeld...)
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #32 Gepost op: 13 augustus 2008, 13:18:34
Begrijp me ook niet verkeerd, het is ook niet bedoeld als kritiek of als opgeheven vingertje, maar het was een gevoel wat over mij kwam.

jullie halen het overlijden aan van Gabriëlle Cevat, dat had ik me van te voren al bedacht, daarom had ik ook heel duidelijk de zinssnede aangehaald:

Nogmaals, het gaat me er niet om om een vingertje op te heffen, maar wil hier wel een discussie mee losmaken.
Ik ontken overigens niet dat het voor hulpverleners onderling heel goed is om feedback te krijgen (en te geven) naar en van colega's. Wel sluipt het gevaar er dan in dat het hier een openbaar forum is.

groet,
Druifje (die het in ieder geval niet negatief bedoeld...)



Ik begrijp heel goed, wat jij bedoelt te zeggen Druifje, echter daarmee ga je voorbij aan het feit dat zijn collega's hier wel als hulpverlener hun verhaal kwijt willen.


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #33 Gepost op: 13 augustus 2008, 14:28:20
Ik vind het heel vervelend voor familie, vrienden en collega's van deze agent, waarvoor ook mijn condoleances.

Maar, en dit is niet om vervelend te doen, deze agent is niet tijdens zijn dienst of door zijn functie overleden. Voor dit forum moet dit wrede ongeval dan ook bezien worden als tragisch ongeval met een burger (behoudens het feit dat het onderzoek niet door zijn eigen korps gedaan zal worden) zoals dit dagelijks helaas vaker voorkomt.

Ook komt het vaker voor dat een hulpverlener buiten zijn dienst overlijd aan iets anders dan een tragisch ongeval.

Van deze dagelijkse meldingen worden op dit forum geen condoleance-plekken gecreëerd. Ik vraag me dan ook af of dit in dit geval dan wel zo zou moeten zijn.

nogmaals, het is niet bedoeld als kritiek, zeker niet richting nabestaanden of eigen korps van deze agent, maar meer een algemeen gevoel wat zich van mij meester maakte.

groet,
D'n Druif
(met het gevaar "afgeschoten" te worden)

Niet vervelend bedoeld maar het gaan van en naar het werk valt strikt Juridisch gezien, anders gezegd, verzekering technisch, onder diensttijd.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #34 Gepost op: 13 augustus 2008, 16:22:47
oké advies, als je dat zo wil stellen en je gelijk wil krijgen, ben ik niet te beroerd om je dat te geven!

Bij deze: mw Cevat was in diensttijd.

Maar ik moet helaas concluderen dat ook deze discussie verzand in een juridische terminologie wat uiteindelijk ver af staat van de start van mijn betoog. Ik ga daar dan ook niet verder op in...

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #35 Gepost op: 13 augustus 2008, 18:56:51
oké advies, als je dat zo wil stellen en je gelijk wil krijgen, ben ik niet te beroerd om je dat te geven!

Bij deze: mw Cevat was in diensttijd.

Maar ik moet helaas concluderen dat ook deze discussie verzand in een juridische terminologie wat uiteindelijk ver af staat van de start van mijn betoog. Ik ga daar dan ook niet verder op in...

mzzl, d'n Druif

oké druif ik heb brede schouders, huil maar uit en draai maar zo je wilt, ik wil overigens geen gelijk!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #36 Gepost op: 13 augustus 2008, 19:29:35
oké druif ik heb brede schouders, huil maar uit en draai maar zo je wilt, ik wil overigens geen gelijk!

Juridisch gezien heeft Druifje gelijk...  ::)


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #37 Gepost op: 13 augustus 2008, 20:47:46
Juridisch gezien heeft Druifje gelijk...  ::)

Natuurlijk heeft Druifje Juridisch gelijk, een voorbeeld; http://www.vga.amsterdam.nl/diversen/werkgevers_asp, mocht u het toch anders lezen, nogmaals ik hoef geen gelijk.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 13 augustus 2008, 20:54:33
Leuk stukje, maar mij iets te veel leesvoer voor dit moment. Ik weet dat  vanaf het moment dat ik naar mijn werk rij en de reistijd retour, dit onder mijn diensttijd valt.  O0
Wat het stukje zegt weet ik inhoudelijk verder niet, misschien een alinea kopiëren en hier plakken? Het relevante stukje? Want ik vermoed dat u een andere mening heeft.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #39 Gepost op: 13 augustus 2008, 21:00:11
De discussie is wellicht relevant en interessant.
Maar moet dat nu én in dit topic?  :-\