Jeroen Bosch Ziekenhuis Den Bosch wil 5e trauma heli

Auteur Topic: Jeroen Bosch Ziekenhuis Den Bosch wil 5e trauma heli  (gelezen 15109 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2008, 08:08:33
Lijkt me niet shave, is ook gedeeltelijk een politiek proces hè? LL3 behoort bij Traumacentrum Oost, zijnde het Radboud ziekenhuis te Nijmegen. Om praktische redenen is gekozen om de LL# in Volkel te stationeren.

Er is daar minder overlast voor de omwonenden, alle faciliteiten zijn aanwezig. Je argument dat het personeel dan wat anders kan doen in het ziekenhuis is niet steekhoudend. Bij een call moet het personeel in een poep en een scheet in de heli zitten, op het moment dat je in huis andere taken doet, is dit niet mogelijk. Uiteraard kun je als MMT'er denk ik wel wat werk meenemen naar Volkel (administratie enzo).

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #11 Gepost op: 17 september 2008, 20:55:24
Ja, leuk bedacht daar in 's-Hertogenbosch. Een traumalheli willen we allemaal wel in de buurt hebben. Het lijkt mij een niet erg zinvolle plek om er één in 's-Hertogenbosch te stationeren. Nijmegen ligt wel heel dichtbij, om van Volkel maar te zwijgen.

Als we dan toch geld willen investeren in meer operationele vliegende MMT's dan zou ik eerder denken aan het stationeren van een heli in Zwolle of Enschede. Aangzezien Enschede niet zo ver van Rheine (Christoph Europa 2) af licht is Zwolle dan misschien wel een beter optie. Vanuit Zwolle kan bovendien een groot deel van het gebied van de LL1, LL3 en LL4 worden gedekt als één van deze heli's al ergens anders is ingezet.

Maar goed, aangezien we zojuist te horen hebben gekregen dat we een recessie tegemoet kunnen zien die een jaar of twee aanhoudt denk ik dat we het bericht uit 's-Hertogenbosch mogen afdoen als een proefballonnetje.
Eindelijk iemand die de kaart van Nederland een beetje kent. Zwolle ligt, in tegenstelling tot den Bosch, midden in de grijze vlek. Dat is het gebied wat slecht ( lees niet tijdig) bereikbaar is voor de overige heli's. Ze moeten daar in den Bosch dus niet zeuren.
Zie ook de link: http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o634n21155.html


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #12 Gepost op: 19 september 2008, 13:40:05
Laat me raden uit welke regio je komt....... 8)


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #13 Gepost op: 19 september 2008, 17:08:32
Laat me raden uit welke regio je komt....... 8)
En wat is daar mis mee? ;) Overigens woon ik niet in die regio. Bij mij kunnen ze wel op tijd zijn. Verder is mijn standplaats Deventer, ook IJsselvecht. En daar zijn ze ruim op tijd. O0


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #14 Gepost op: 22 september 2008, 18:15:17
Misschien is het een idee om de LL 3 in plaats van in Volkel in Boxmeer te stationeren, bij het nieuw te bouwen ziekenhuis.
Dit nieuw te bouwen ziekenhuis komt naast de A 77 in het buitengebied te staan en bovendien werken de verschillende medische disicplines al samen met het Radboudziekenhuis. Het nieuw te bouwen ziekenhuis krijgt ook speciale toegangswegen voor spoedambulances van en naar de SEH.


Overigens maakt het voor mij niets uit waar ie staat (Volkel, Nijmegen of Boxmeer).


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #15 Gepost op: 23 september 2008, 12:58:09
Waarom zou je hem naar Boxmeer willen verplaatsen? de voorzieningen op Volkel liggen er al, de regio is gewend aan geluidsoverlast van viegverkeer dus ik zie de meerwaarde van verplaatsen naar Boxmeer niet in.

Voor de goede beeldvorming: Boxmeer is 20 km van Volkel af....

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #16 Gepost op: 23 september 2008, 18:43:46
das dus nog geen 5 minuten vliegen.....tsja
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #17 Gepost op: 23 september 2008, 19:02:09
das dus nog geen 5 minuten vliegen.....tsja



Oftewel, laat de LL3 lekker op Volkel staan.
Niemand last van, en alle voorzieningen zijn er... inclusief die voor het nachtvliegen.


Robert

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 28 december 2008, 21:07:18
Bij aanvang van de traumaheli is getracht een civiel millitaire samenwerking tot stand te brengen. Defensie wilde op zich wel maar we te snel voor VWS. Dan was er een andere verdeling ontstaan en was het plaatje in Nederland met vijf heli's dekkend geweest. Nu is het niet helemaal afgedekt. ( O ja we hebben ook naar onze oosterburen en de belgen gekeken die in Brugge een unit hebben staan en Zeeuws Vlaanderen kan bedienen)  8)


Barbie-crosser

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2009, 21:08:40
Ik zag vandaag 2 Trauma Heli,s staan op Klu Volkel.. ( ik werk er )
Heeft Volkel er 2 ??  :o

Had t nog nie eerder gezien namelijk  :)