Opleidingstraject NRK

Auteur Topic: Opleidingstraject NRK  (gelezen 5825 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #10 Gepost op: 25 december 2003, 17:12:09
Christian,

Het is niet perse nodig om wat voor opleiding dan ook te volgen om iets te doen wat van nature in je zit.

Helaas zijn natuur talenten sporadisch voor handen en zal het grootste deel van de mensheid dus met bloed zweet en tranen de gewenste vaardigheden eigen moeten maken. En praktijkervaring opdoen tijdens stage's is daarbij onontbeerlijk.

Weet je eigenlijk zelf wel, hoe hard je frustratie t.a.v. alles wat naar RK riekt, in jouw reacties doorklinkt ?

En dat is jammer want je positieve inbreng wordt daardoor vertroebeld.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 26 december 2003, 00:41:42
Weet je eigenlijk zelf wel, hoe hard je frustratie t.a.v. alles wat naar RK riekt, in jouw reacties doorklinkt ?

En dat is jammer want je positieve inbreng wordt daardoor vertroebeld.

Ik ben nu redelijk terughoudend in mijn oordeel, dacht ik, maar goed. :-X

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je wel kan stage lopen, maar dat het gevoel van en voor hulpverlenen in je moet zitten. Dat het je meer vormt geef ik toe, maar als je totaal niets met hulpverlenen hebt, kan je je leven lang stage lopen etc., maar zal je het gevoel nooit krijgen.

Christian

GerardG

• Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #12 Gepost op: 2 januari 2004, 13:30:55
Natuurlijk Joffry, maar het ging mij ook om deze quote. Moet je perse stagelopen in een verzorgingshuis om met mensen om te kunnen gaan.
Daarom zei ik dat het in je moest zitten.

Ik ben het helemaal met je eens, maar zoals ik als zei: "Het feit dat je geleerd hebt om mensen totaal te kunnen verzorgen DRAAGT BIJ tot een beter kontakt met hulpbehoevende mensen."

Dus niet PERSE!   :)

Dit ter verduidelijking.  ;)
Groet, Gerard  ;)