Taakvelden

Auteur Topic: Taakvelden  (gelezen 8898 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 15 december 2003, 11:11:39
Het rode kruis was vroeger een hulpverlenings organisatie en nu toch steeds alleen nu nog in mindere maten dus EHBO.

Zelf begin ik inmiddels beetje te denken dat ik lid ben geworden van een vrijwillige sociaal maatschappelijke werk instelling voor AMA's en andere misdeelden, op zich goed werk maar nu niet direct de insteek van het Rode Kruis.....
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

N.W.N. Ewoud

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 17 december 2003, 11:11:59
Zelf begin ik inmiddels beetje te denken dat ik lid ben geworden van een vrijwillige sociaal maatschappelijke werk instelling voor AMA's en andere misdeelden, op zich goed werk maar nu niet direct de insteek van het Rode Kruis.....

Rode kruis is altijd al zo geweest sociale hulpverlening en hulpverlening aan gewonden slachtoffers lees maar de zeven grondbeginsels.Daar hoort de hulp vaan AMA's en dergelijke ook bij.

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 18 december 2003, 16:52:57
ik heb ook maar even het 2e deel ingescand
mischien neemt dit wat ondudelijkheid weg

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 19 december 2003, 09:09:45
Rode kruis is altijd al zo geweest sociale hulpverlening en hulpverlening aan gewonden slachtoffers lees maar de zeven grondbeginsels.Daar hoort de hulp vaan AMA's en dergelijke ook bij.

Die grondbeginselen heb ik 15 jaar geleden al gelezen, en ik zie de profilering van het rode kruis in de nederlandse media steeds meer veranderen naar een sociale welzijnsinstelling ipv een hulpverleningsinstelling. Voor AMA hulp e.d kan ook de overheid of een andere stichting zorgdragen, maar misschien is de bijbehorende pot met geld(subsidie etc) ook niet onverdienstelijk.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 20 december 2003, 18:46:10
Ik ben het met jullie eens, je kunt het beste over onderwerpen praten als je absoluut niet gehinderd word door enige kennis van zaken. Hoef je je ook geen zorgen te maken over enige nuancering in uitspraken.

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #15 Gepost op: 20 december 2003, 19:04:22
Voor AMA hulp e.d kan ook de overheid of een andere stichting zorgdragen

Vrijwilligers zijn natuurlijk wel lekker goedkoop voor de overheid  ;)
Volgens huidig Haags beleid doe je ook gelijk iets aan de onderlinge aanpassing van allochtonen en autochtonen en wederom lekker goedkoop.
Prima beleid toch?  :P

Kees

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 23 december 2003, 02:14:59
Ik ben het met jullie eens, je kunt het beste over onderwerpen praten als je absoluut niet gehinderd word door enige kennis van zaken. Hoef je je ook geen zorgen te maken over enige nuancering in uitspraken.

Met wie ben je het hier nu eens? Kan je dit wat verduidelijken??

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #17 Gepost op: 25 december 2003, 17:14:43
Met iedereen die met oogkleppen op.

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #18 Gepost op: 26 december 2003, 16:51:05
Oogkleppen zijn een weldaad voor de mens, lekker beperkt blikveld, zou niet meer zonder kunnen.  :D

Kees

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 27 december 2003, 10:21:24
Met iedereen die met oogkleppen op.

Ik geloof niet dat ik met oogkleppen door het Rode Kruis land wandel, ik wandel daar al  zo'n 9 jaren in rond en blijf me in Rode Kruis-land nog steeds over het daar gevoerde beleid verbazen!!   ??? ::) :-  :'(  :'(