Ik heb gisteren zelf via het 112 nummer de hulp van een ambu moeten inschakelen, ik had er helemaal geen ervaring mee, en ben eigenlijk een beetje teleurgesteld.
de reden is: dat ik tot drie keer aan toe ben doorverbonden met een telefoniste die niet zoveel met mijn lokatie kon, dit terwijl ik toch duidelijk de gemeente, het dorp, de straatnaam, en op t'laatst zelfs de provincie heb doorgegeven, en iedere keer: een ogenblik mijnheer, nou heb ik niet zoveel verstand van de opbouw van zo'n incident, maar er moet toch een computersysteem te bedenken zijn dat dit niet alleen op de gebiedskennis van de telefonist(e) aankomt.
Probleem is nu dat ik de verbinding maar verbroken heb, en via de ac een ambu heb gevraagd, dit is niet de manier volgens mij,maar via 112 moet je heel wat seconden geduld hebben. ik werd nan mijn verzoek gebeld door iemand van de cpa, deze mijnheer zei dat ik via een mobiele telefoon had gebeld, maar dit is niet zo, het was gewoon de telefoon thuis.
Ik wil dit even kwijt, al is het maar ter lering en vermaak.
Wie kan mij overigens de juiste gang van zaken mededelen bij zo'n 112 melding??
Groeten, Willem