Nee... want als je het niet aangeeft in zo'n tehuis is het 'einde verhaal'... en dat vind ik niet kloppen... Als je geen keuze maakt vind ik dat je altijd moet reanimeren...
Waarom durven ziekenhuizen dan geen beleid te maken dat je altijd donor bent behalve wanneer je aangeeft dat je dat niet wil... volgens mij is dit toch een probleem in dezelfde range als het wel/niet reanimeren...
Palm, het donorschap is niet aan een ziekenhuis om te bepalen, echter is dit een politieke beslissing: ook weer ingegeven door de christelijke overtuiging, net als abortus en de koopzondagen, waar men tegen is. Weet je nog de ophef over de embyo-selectie van het AZM?
Het beleid van het verzorgingshuis is het enige juiste om familie en bewoners tot nadenken te dwingen: als je het om zou draaien dan bereik je als instelling niets.
Bovendien hoe je het ook doet, je krijgt altijd de mensen over je heen. Als je niet reanimeert zijn ze boos omdat je een mens humaan hebt laten sterven, als je wel reanimeert is men boos omdat de betrokkene niet uit de reanimatie herstelt zoals hij/zij daarvoor was, naast de gebroken ribben en haematomen tgv het reanimeren.
Kortom de verpleging is altijd de gebeten hond, nee beter is het om het personeel deze beslissing niet te laten maken door eenduidig beleid: NIET, TENZIJ.....