Grote kraan (15-7489) Brandweer Den Haag

Auteur Topic: Grote kraan (15-7489) Brandweer Den Haag  (gelezen 62071 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

jwk

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 5 augustus 2011, 15:38:28
waarom rukken ze dan nog met de lieberr uit en niet met de grove ???

Dat bedoel ik dus inderdaad. De overdracht was op 27 juni, maar momenteel rukken ze bij mijn weten nog steeds uit met de oude kraan.

leo A

• Forum gebruiker
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #91 Gepost op: 5 augustus 2011, 15:45:37

De medewerkers van Brandweer Haaglanden die met de nieuwe kraan gaan werken worden momenteel door een landelijk erkend instituut opgeleidt. De grote kraan wordt gestationeerd in de kazerne Leidschenveen in Den Haag en is naar verwachting eind van het jaar operationeel.

service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-

jwk

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 5 augustus 2011, 15:49:33
Dankjewel! Had ik overheen gelezen.

lifting

• berger/kraanmachinst
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #93 Gepost op: 10 augustus 2011, 21:10:57
het is een mooie kraan ik denk dat het ook een mooie foto wordt de brandweer kraan en de bergings kraan van modern b.v naast elkaar te zien

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #94 Gepost op: 11 augustus 2011, 08:46:13
oja, deze week interregionaal ingezet bij een incident op de A-12 bij Zevenhuizen.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #95 Gepost op: 11 augustus 2011, 15:03:58
Mooi inzetje voor een brandweerkraan :P

Misschien reageer ik te hier laat op. maar ik ben dat niet met je eens. Buiten het feit dat de brandweerkraan van Den haag dit klusje niet eens on klaren omdat dit boven het gewicht lag. lukt het hier in Barneveld wel om binnen 20 minuten een gewoon bedrijf met een kraan terplaatse te krijgen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Tmdejager

• Forum gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 11 augustus 2011, 16:26:23
Misschien reageer ik te hier laat op. maar ik ben dat niet met je eens. Buiten het feit dat de brandweerkraan van Den haag dit klusje niet eens on klaren omdat dit boven het gewicht lag. lukt het hier in Barneveld wel om binnen 20 minuten een gewoon bedrijf met een kraan terplaatse te krijgen.

De kraan kan beter in Den Haag zelf rond blijven rijden, werk zelf ook bij een kraanbedrijf, precies op dezelfde kraan als de oude liebherr van de brandweer, namelijk een LTM 1040/1. Maar vaak heb je al 2 van die kranen nodig, omdat je het alleen niet kunt tillen. Ook ben je vaak net zo snel ter plaatse, en vaak is het zo dat we snel hijsmateriaal en eventueel grotere rijplaten/stempelschotten kunnen brengen naar de kraan, en dat kan de brandweer ook niet...
-Liebherr LTC 1050-3.1-

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #97 Gepost op: 12 augustus 2011, 07:20:58

Daarom staat er ook ''een brandweerkraan'' en niet ''de brandweerkraan van Den Haag'' ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #98 Gepost op: 12 augustus 2011, 15:59:39
Wat ik probeer te zeggen is. Je moet soms niet blindstaren op brandweerkraan. Ook een brandweerkraan kan niet alle klusjes klaren. in dit geval was er een grote (7asser) Telescoopkraan nodig en kwamen er 2 vrachtwagens achteraan om gewichten en stempels te brengen. Geen kaliber kraan als wat we ooit bij de brandweer gaan zien dus.  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 12 augustus 2011, 16:08:17
Mooi artikel staat in een een twee over deze kraan. Eind dit jaar staat die indienst ivm. Opleiden personeel