Grote kraan (15-7489) Brandweer Den Haag

Auteur Topic: Grote kraan (15-7489) Brandweer Den Haag  (gelezen 62111 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

lifting

  • berger/kraanmachinst
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #100 Gepost op: 12 augustus 2011, 20:03:18
maar klop het dat de kraan maar maimaal 9.3 ton ballast hebt


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #101 Gepost op: 12 augustus 2011, 21:08:22
maar klop het dat de kraan maar maimaal 9.3 ton ballast hebt

Jah klopt, de 2 dikste plakken van 't ballast zijn weggelaten, daarom dat deze kraan ook nu van zichzelf een 70 tonner (officieel 68 tonner) is. Met de 2 dikke plakken erbij is het een 80 tonner, maar dan zou die te zwaar zijn en heeft hij een ballastkar nodig....
-Liebherr LTC 1050-3.1-


lifting

  • berger/kraanmachinst
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #102 Gepost op: 12 augustus 2011, 21:31:29
en 70 tonner heeft in totaal gemiddeld 14 ton ballast die 9.3 ton die hij heeft komt over een met een 50 tonner alleen hij heeft het voordeel dat die lange mast heeft maar daar doe ej dan ook niks meer mee


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #103 Gepost op: 12 augustus 2011, 21:43:18
en 70 tonner heeft in totaal gemiddeld 14 ton ballast die 9.3 ton die hij heeft komt over een met een 50 tonner alleen hij heeft het voordeel dat die lange mast heeft maar daar doe ej dan ook niks meer mee

ow, dacht bij de hijstabellen van Grove te zien dat 't dan een 70t was.... Jah , dan heb je nog een berg mast over en begint ie al te piepen dat hij te zwaar is, terwijl je dan alleen je hijsblok er in hebt hangen  :-\
-Liebherr LTC 1050-3.1-


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #104 Gepost op: 21 september 2011, 10:02:30




Soort voertuig: Kraan
Merk voertuig: Liebherr
Roepnummer: 15-7489
Kenteken: BB-ST-69
Kazerne: Donau
Regio: Haaglanden
Bijzonderheden: Ging een tram terug hijsen op de rails: http://www.brandongevallen.nl/artikelen.php?id=12045
Brandweer Papendrecht


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #105 Gepost op: 2 december 2011, 09:50:55
De oude en de nieuwe kraan van de brandweer Haaglanden:






Soort voertuig: Kraan
Merk voertuig: Liebherr
Roepnummer: 15-7489
Kenteken: BB-ST-69
Kazerne: Donau
Regio: Haaglanden
Bijzonderheden:






Soort voertuig: Kraan
Merk voertuig: Grove
Roepnummer: 15-7489
Kenteken: BZ-GL-58
Kazerne: Donau
Regio: Haaglanden
Bijzonderheden:
Brandweer Papendrecht


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #106 Gepost op: 2 december 2011, 22:50:24
As last beperkingen ( 4) bepalen het aantal mee te nemen ballastplakken. En om nu een aanhanger met ballast achter dit voertuig te hangen  :o
Maar in de huidige uitvoering kan hij al behoorlijk veel, en meer als de oude Liebherr. Optie om extra ballast op ander voertuig eventueel mee te nemen staat nog open.
In dienst volgens planning, nog ca.14 dagen wachten. ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #107 Gepost op: 2 december 2011, 23:13:12
As last beperkingen ( 4) bepalen het aantal mee te nemen ballastplakken. En om nu een aanhanger met ballast achter dit voertuig te hangen  :o
Maar in de huidige uitvoering kan hij al behoorlijk veel, en meer als de oude Liebherr. Optie om extra ballast op ander voertuig eventueel mee te nemen staat nog open.
In dienst volgens planning, nog ca.14 dagen wachten. ;)
Maar zijn er situaties denkbaar dat de kraan extra balast nodig zal hebben?


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #108 Gepost op: 4 december 2011, 02:05:52
Maar zijn er situaties denkbaar dat de kraan extra balast nodig zal hebben?
Er zijn ook situaties denkbaar dat de kraan te klein zal zijn.

Er zijn allerlei situaties te bedenken waarbij je de kraan niet kan gebruiken, maar er zijn er ook te bedenken dat een kraan wel een nuttige bijdrage kan leveren.
B + (be possitive)
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


sylvester1986

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 6 april 2012, 15:52:13
Assistentie ambulance met de grote kraan


Den Haag - Bij een oefening van de mobiele eenheid in de Prinses Juliana Kazerne aan de Therese Schwartzestraat zijn twee personen gewond geraakt.

Dat is op zich al vervelend genoeg, maar het bleek dat zij moeilijk 'binnendoor' naar buiten te transporteren waren. Daarom werd de hulp van de brandweer ingeroepen. De gealarmeerde hoogwerker kwam door de grootte van het gebouw echter lengte (c.q. draagvermogen) te kort om deze afstand te overbruggen.

Daarom werd de grote kraan van de post Leidschenveen erbij gehaald. Deze heeft meer draagvermogen en een langere arm, waardoor het wel mogelijk werd om de patienten naar beneden te halen. In dit geval werd ook de 'calamiteitenbak' daarvoor ingezet.

De eerste patient is eenmaal beneden met A1 (spoed) naar het ziekenhuis vervoerd. De andere patient is met A2 (zonder spoed) vervoerd.

http://regio15.nl/actueel/lijst-weergave/12-hulpverlening/12097-assistentie-ambulance-therese-schwartzestraat