The tall ships races 2008 Den Helder

Auteur Topic: The tall ships races 2008 Den Helder  (gelezen 9736 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Gepost op: 16 augustus 2008, 09:38:16
We staan aan de vooravond van het grote sail evenement The tall ships races 2008 Den Helder.
Vanaf a.s. woensdag zullen ruim 75 tall ships de haven van Den Helder aandoen. De organisatie verwacht 350.000 - 400.000 bezoekers.
Reddingsbrigade Den Helder zal met 9 boten en ruim 55 vrijwilligers van 13 reddingsbrigade`s op het water de bewaking verzorgen.
Er komt een geweldige ondersteuning vanuit Reddingsbrigade Nederland, aangestuurd door Mark Ropke, de RFC komt met centralisten en er wordt een compleet netwerk opgebouwd. Door o.a. de goede dagelijkse samenwerking in deze regio met de overige hulpverleners wordt de reddinsgbrigade als volwaardig partner gezien, met een eigen taak. Onlangs is er een papiere oefening gehouden waarin ook de reddingsbrigade vertegenwoordig zat (rene, waar was de koffie tijdens de koffie pauze?)
Kortom denk ik dat wij hier in Den Helder een van de grootste bewakingen gaan doen, waar iedereen heel veel zin heeft. Na veel negativiteit over reddingsbrigade Nederland en multidisiplinaire samenwerking is dit weer een een zeer positieve ervaring tot nu toe. Natuurlijk is niet alles perfect, maar ik denk dat dit een geweldig leermoment is / wordt
Ik hou jullie op de hoogte! :)




Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2008, 18:23:33
Muisstroom,

Ik wens jullie enorm veel succes met zo'n groot evenement, dat gaat jullie lukken..


Rene112

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2008, 19:12:09
(rene, waar was de koffie tijdens de koffie pauze?)

Geen idee, ik was niet van de koffie afgelopen donderdag.....   ;)

Maar ik vind het inderdaad een hele goede oplossing dat we besloten hebben om de commandohaakarmbak (COH) voor het Copi alvast op een boot te plaatsen.... dan kan ik als Leider Copi bij incidenten op het water gewoon dat Copi lekker dichtbij het incident draaien..... of hadden we het nou anders afgesproken?   :D :D ;D ;D  ;)

groeten,
René de Caluwé


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2008, 20:59:52
We staan aan de vooravond van het grote sail evenement The tall ships races 2008 Den Helder.
Vanaf a.s. woensdag zullen ruim 75 tall ships de haven van Den Helder aandoen. De organisatie verwacht 350.000 - 400.000 bezoekers.
Reddingsbrigade Den Helder zal met 9 boten en ruim 55 vrijwilligers van 13 reddingsbrigade`s op het water de bewaking verzorgen.
Er komt een geweldige ondersteuning vanuit Reddingsbrigade Nederland, aangestuurd door Mark Ropke, de RFC komt met centralisten en er wordt een compleet netwerk opgebouwd. Door o.a. de goede dagelijkse samenwerking in deze regio met de overige hulpverleners wordt de reddinsgbrigade als volwaardig partner gezien, met een eigen taak. Onlangs is er een papiere oefening gehouden waarin ook de reddingsbrigade vertegenwoordig zat (rene, waar was de koffie tijdens de koffie pauze?)
Kortom denk ik dat wij hier in Den Helder een van de grootste bewakingen gaan doen, waar iedereen heel veel zin heeft. Na veel negativiteit over reddingsbrigade Nederland en multidisiplinaire samenwerking is dit weer een een zeer positieve ervaring tot nu toe. Natuurlijk is niet alles perfect, maar ik denk dat dit een geweldig leermoment is / wordt
Ik hou jullie op de hoogte! :)

Veel succes!

Ik ben Zaterdag de 23e aanwezig voor het Rode Kruis.

Gr. Jeroen


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2008, 22:40:21
Geen idee, ik was niet van de koffie afgelopen donderdag.....   ;)

Maar ik vind het inderdaad een hele goede oplossing dat we besloten hebben om de commandohaakarmbak (COH) voor het Copi alvast op een boot te plaatsen.... dan kan ik als Leider Copi bij incidenten op het water gewoon dat Copi lekker dichtbij het incident draaien..... of hadden we het nou anders afgesproken?   :D :D ;D ;D  ;)

groeten,
René de Caluwé


Nee,
Jij zou gaan zwemmen ;D ;D ;D ;D
Geweldig gevonden die COH op een boot.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2008, 22:40:52
Muisstroom,

Ik wens jullie enorm veel succes met zo'n groot evenement, dat gaat jullie lukken..



Dank je  :)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2008, 09:31:28
Veel succes ermee, en ik neem aan dat er ook een OvD-R in het copi zit? O0


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #7 Gepost op: 17 augustus 2008, 15:21:22
Veel succes ermee, en ik neem aan dat er ook een OvD-R in het copi zit? O0

Niet standaard, maar kunnen zonodig bijgevoegd worden 8)


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2008, 17:35:03
Ik zou zorgen dat er een OVD-R is. De VC en de centralisten zijn geen OVD............alleen maar ondersteuning.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2008, 17:41:14
Ik zou zorgen dat er een OVD-R is. De VC en de centralisten zijn geen OVD............alleen maar ondersteuning.
Er lopen er twee rond, met C2000 porto