c2000/ontvangst binnen gebouwen

Auteur Topic: c2000/ontvangst binnen gebouwen  (gelezen 4440 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Gepost op: 17 augustus 2008, 19:50:25
je leest overal dat met name de brandweer problemen heeft binnen gebouwen om portofonich kontakt te krijgen,nu ben ik benieuwd of de politie daar ook problemen ondervind.




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2008, 19:54:17
je leest overal dat met name de brandweer problemen heeft binnen gebouwen om portofonich kontakt te krijgen,nu ben ik benieuwd of de politie daar ook problemen ondervind.

Ja... Ik weet niet in welke mate de brandweer er last van heeft, maar de politie mist soms ook hele berichtgevingen.


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2008, 20:02:44
ik vind het onverandwoordelijk dat deze miljoenen kostende operatie niet optimaal werkt (wanneer vallen de eerste doden)


Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2008, 21:27:16
Voor welke krant of ander nieuwsmedium werkt u (JABMarijnissen)?

Dit is het tweede topic over dit onderwerp dat je in korte tijd start. Het eerste topic is reeds met een slotje beloond.
Uw vraagstelling is erg tendensieus en wekt niet de indruk dat u hier post als een bezorgde hulpverlener maar meer als een journalist op goedkope wijze op zoek naar een verhaal. Maar ik kan me natuurlijk vergissen...

Als u zich iets meer in het onderwerp zou verdiepen, inclusief de eisen die bij ontwerp aan het netwerk gesteld werden, dan bent u al een eind op weg om de meeste vragen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Pieter Lodder
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2008, 21:55:17
nee hoor ik ben geen journalist maar wil wel graag weten hoe het allemaal  in zijn werk gaat ben namenlijk erg nieuwsgierig


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2008, 00:57:29
nee hoor ik ben geen journalist maar wil wel graag weten hoe het allemaal  in zijn werk gaat ben namenlijk erg nieuwsgierig

ja maar de overheid en andere partijen vinden het niet leuk als er over gesproken wordt, blunders doen altijd pijn, of was/is het geen blunder.

ze gaan voor de lol analoge porto's kopen.
Nemo me impune lacessit


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2008, 18:50:29
ja ben ik mee eens,ik heb een vermoede dat het niet allemaal werkt zoals het zou moeten werken


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2008, 00:55:21
Zover ik ermee bekend ben gaat het bij de Brandweer vooral om de DMO(Direct mode operation) mode, dat is wat anders dan de binnenhuis dekking van de TMO (thrunked mode operation) mode.

DMO is van porto naar porto, en TMO is van porto naar netwerk(repreaters) naar porto(of naar mobli, rac enz.). Als je dus in TMO mode iemand wil bereiken moet je binnen het bereik van het netwerk zijn, en dat is hier en daar nog problematisch(ook buiten, bij ons bewakingsgebied van RB Leidschendam-Voorburg hebben we voor een deel slecht ontvangst, maar dit geldt ook voor anoloog).

Voor TMO zijn een aantal locaties aangewezen die binnenhuis dekking moeten leveren, hierbij worden zenders in de gebouwen opgehangen. (denk hierbij bijvoorbeeld aan winkelcentra, tunnels, stadia enz...)

DMO werkt zo als eerder gezegt van zender naar zender, dus zonder tussenkomst van het netwerk. Hierbij ligt het dus gewoon aan het bereik van de portofoon, dit kan je bijvoorbeeld oplosssen door een repreater in een TS te bouwen deze verstrekt de signalen die hij opvangt en verstuurd ze weer.

Mvg, Joost (is nog in opleiding voor c2000, dus als hier en daar iets niet klopt hoor ik het graag)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2008, 02:28:47

Voor TMO zijn een aantal locaties aangewezen die binnenhuis dekking moeten leveren, hierbij worden zenders in de gebouwen opgehangen. (denk hierbij bijvoorbeeld aan winkelcentra, tunnels, stadia enz.


ja en dat gebeurd dus gewoon niet want wie gaat dat betalen, daar is nog geen uitspraak over, ''de overheid'' stelt dat de beheerder dat moet doen, echter deze stelt dat de overheid dat mag doen, zij hebben immers een slecht systeem gekozen.

het gaat inderdaad over DMO, echter dit heeft zo'n klein bereik dat het over het algemeen onbruikbaar is en omdat voor TMO dik betaald moet/moet gaan worden is er op sommige plaatsen besloten om dat zelf maar op te gaan lossen met analoge porto's
Nemo me impune lacessit


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #9 Gepost op: 9 september 2008, 19:01:29
dus als ik  het goed begrijp is het vermogen van zo,n porto te laag,Als dat zo is kunnen ze deze dan niet verhogen (ik weet niet wat het vermogen is 500mw is te laag volgens mij)