c2000/ontvangst binnen gebouwen

Auteur Topic: c2000/ontvangst binnen gebouwen  (gelezen 4439 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #10 Gepost op: 12 september 2008, 18:55:24
Ik ben geen expert met dit soort dingen, maar je kan bij een porto er niet zo maar even wat watts erbij gooien. Je zal dan allemaal nieuwe porto's moeten kopen en dan moet het verwogen met grote aantallen watts omhoog. En of het dan werk is ook nog maar de vraag.

En bij sommige korpsen wordt c2000 DMO naar alle tevredenheid gebruikt, en bij sommige willen liever analoog UHF/VHF. Toch ook een prima oplossing?!

Groeten Joost.

p.s. En je ze besparen er ook nog geld mee want voor een c2000(TETRA) porto kan je al ongeveer 3000 eurotjes neertellen.


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 12 september 2008, 19:38:56
En bij sommige korpsen wordt c2000 DMO naar alle tevredenheid gebruikt, en bij sommige willen liever analoog UHF/VHF. Toch ook een prima oplossing?!

Maar is dat nog wel verantwoord bij inter-regionale inzetten? Kan er makkelijk geschakeld en gekoppeld worden naar en tussen verschillende RIC's? Want dat was volgens mij één van de sterkere punten van C2000...


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #12 Gepost op: 13 september 2008, 20:07:05
Waar ik het over heb gaat over de Direct mode operation(DMO), en dit wordt alleen gebruikt voor contact tussen de ploegleden. TMO wordt gebruikt voor conact met het RAC, dit loop via het netwerk. Met TMO zou je dus bijvoorbeeld vanuit Limburg met iemand in Groningen praten, met DMO alleen op korte afstand omdat dit buiten het netwerk omgaat.

DMO is dus eigenlijk de vervanging van de oude kleuren porto's.

-------------------------------------------------------------------------------------------

TMO:

Portofoon/moblifoon  --> Netwerk --> Porto/Mobli/RAC enz.

DMO:

Porto --> Porto

-------------------------------------------------------------------------------------------
En Sam in TMO is het kan je schakelen naar andere regio's , landelijk gespreksgroepen enz. enz.


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 13 september 2008, 20:16:39
Ah bedankt voor de aanvullende info. In Amsterdam wordt voor het portoverkeer onderling op incidentlocatie een anologe portofoon gebruikt. Alleen kazerne Diemen gebruikt daarvoor C2000 porto's als ik het goed heb... Het contact met de AC verloopt inderdaad wel via C2000.