Politiejassen

Auteur Topic: Politiejassen  (gelezen 6895 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Gepost op: 18 augustus 2008, 20:41:19
Een vraagje aan de straatagenten.

De oude jassen van de politie waren aan de achterkant niet bedrukt en helemaal zwart. Nu is er een streepjeslijn en de optie om POLITIE te gebruiken.

Merken jullie nou dat jullie sneller herkenbaar zijn op de momenten dat jullie dat NIET willen zijn? Ik snap dat het in een druk centrum een goed middel is om duidelijker herkenbaar te zijn voor touristen maar dit kan ook weer nadelen hebben.

Wat is jullie ervaring tussen nieuw en oud? En is het nu verplicht om de nieuwe jas aan te doen of mag je nog steeds de oude uit de kast pakken?  ???




SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2008, 02:50:20
Als buitenstaander zou ik zo zeggen dat agenten in de uniformdienst niet voor niets het uniform aanhebben. Om herkenbaar te zijn. De agenten die niet herkend willen worden zijn wel in burger, maar ik spreek nu puur burgerlijk ;)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2008, 08:58:25
wat ik heb horen zeggen is dat het in sommige gevallen hinderlijk kan zijn... wanneer je met een actie bezig bent in het donker reflecteren die dingen allemaal... ook op de mouwen.... schijnt vervelend te kunnen zijn...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2008, 14:51:50
wat ik heb horen zeggen is dat het in sommige gevallen hinderlijk kan zijn... wanneer je met een actie bezig bent in het donker reflecteren die dingen allemaal... ook op de mouwen.... schijnt vervelend te kunnen zijn...

Daarom kun je alle reflectie ook wegklappen ::)

En ook al ben je in uniform, soms is het wel eens handig om niet 创op te vallen创.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2008, 17:17:25
Als buitenstaander zou ik zo zeggen dat agenten in de uniformdienst niet voor niets het uniform aanhebben. Om herkenbaar te zijn. De agenten die niet herkend willen worden zijn wel in burger, maar ik spreek nu puur burgerlijk ;)

Tijdens nachtdiensten die ik heb meegedraait waren we hooguit met ze 4/5e, dus een burgereenheid zat er niet in, dus bij zo'n melding val je met al die reflectie erg op.

De reflectie kan je wel wegklappen maar daar is geen tijd voor, of je denkt er niet bij na...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2008, 21:20:36
Tijdens nachtdiensten die ik heb meegedraait waren we hooguit met ze 4/5e, dus een burgereenheid zat er niet in, dus bij zo'n melding val je met al die reflectie erg op.

De reflectie kan je wel wegklappen maar daar is geen tijd voor, of je denkt er niet bij na...

Het is OF kiezen OF delen .... De mogelijkheid is er en in verband met alle nieuwe eisen qua zichtbaarheid aanbevolen.
Er is geen beleid over het wel of niet 创voeren创 van de woorden politie en reflectie zover ik weet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #6 Gepost op: 5 september 2008, 16:51:50
Daarom kun je alle reflectie ook wegklappen ::)

En ook al ben je in uniform, soms is het wel eens handig om niet 创op te vallen创.

Dat is niet helemaal waar, volgens mij is onze zuurstok ook relatief reflecterend en die is niet weg te klappen... Maar ik ondervind eigenlijk geen hinder... Die oude jassen waren vodjes, die nieuwe zijn een stuk beter  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 5 september 2008, 23:51:35
Dat is niet helemaal waar, volgens mij is onze zuurstok ook relatief reflecterend en die is niet weg te klappen... Maar ik ondervind eigenlijk geen hinder... Die oude jassen waren vodjes, die nieuwe zijn een stuk beter  O0

De zuurstok is ook niet voor de ''gewone'' diender  ::) (In 90% van de regio's)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #8 Gepost op: 6 september 2008, 09:57:46
Hoe bedoel je dat??


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #9 Gepost op: 6 september 2008, 11:05:21


Hier wat voorbeeld foto's van de dienstjassen waar we het over hebben incl. zuurstok :)