Vergoeding voor EHBO-diensten (vrijwillig of beroepsmatig)

Auteur Topic: Vergoeding voor EHBO-diensten (vrijwillig of beroepsmatig)  (gelezen 43321 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 2 juni 2009, 17:41:33
alleen het stoeltje was er niet ze zaten in het gras was mooi weer of stonden langs het parcours het was bij een wiellerronde

bedoel je dit Rescue

Ik kan je plaatje niet zien..  De link is niet goed gedaan, en verwijst naar iets op je lokale schijf..

Ik heb geen zin om mensen die hun vrije tijd op offeren, en naar beste eer en geweten, een eerste hulp dienst draaien, op de voor hun altijd normale manier onder uit te halen..  
Voorop gesteld  de ene NRK en/of EHBO-vereniging is niet het zelfde als het andere..  Je komt zeer professionele afdelingen en verenigingen tegen, en je hebt helaas ook die als papzakken onderuit een stoeltje hangen, en voor de vierde keer gratis hamburgers naar binnen verorberen.. En als ze iets moeten doen, helemaal niets presteren, of alleen maar om hulp kunnen roepen, of juist een trauma slachtoffer netjes in de stabiele zijligging leggen.. Kwaliteit van zorg, en kwaliteitsplannen hebben dan nog nooit van gehoord.. (ik heb me diploma toch ?)

Ik denk dat eerste hulp verenigingen en het NRK veel professioneler hun diensten moeten regelen.
En waarom lokale NRK afdelingen onder hun eigen landelijke tarief aanbieden en hun eigen richtlijn negeren is mij een raadsel..

hansalmere

• Forum gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 2 juni 2009, 18:21:05
ik heb waardering voor elke vrijwilliger die vrijwillig zijn of haar diensten ter beschikking stelt van het rodekruis of een plaatselijk ehbo vereniging. je kan alleen discussiren over het niveau

hans

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 2 juni 2009, 18:55:20
Essentieel is om je prijs te bepalen, is te kijken welke dienst je levert...

Lever je
  • poppetjes met jasjes.
  • poppetjes met jasjes en tasjes
  • vakkundige poppetjes met jasjes en tasjes met flinke mentaliteit, conditie en praktijkervaring, of met coaching en beleiding
  • Eerste Hulppost inrichting met poppetjes en jasjes, en tasjes
  • Mobiele Eerste Hulp posten met alles er op en aan
  • Lever je ook communicatie voorzieningen
  • Lever je een totale BHV organisatie voor. Dus ook brandjes, ontruiming, preventie, calamiteitenplannen
  • Lever je bijbehorende voertuigen, vaartuigen, aggregaten, verlichting, inrichtingen ?
  • Heb je als organisatie een kwaliteitsplan inclusief competentieschemas, functieprofielen, materaalbeheer.. (H.K.Z.??)

ulyn

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #63 Gepost op: 3 juni 2009, 20:04:36
ik hoef er niets op te verdienen maar ook niets op toe te moeten leggen want dan ben je verkeert bezig.
de kennis word bepaalt door je opleiding en soms achtergrond en werkervaring

hansalmere

• Forum gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 3 juni 2009, 20:24:06
ik begin met de 3 optie van rescue namelijk:
•vakkundige poppetjes met jasjes en tasjes met flinke mentaliteit, conditie en praktijkervaring, of met coaching en beleiding

en daarna kijken we gezamelijk met de organisatie naar hun draaiboek en wellicht de aanvullende adviezen van de GHOR

hans

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 5 juni 2009, 11:06:45
Hier in het zeeuwse ligt de nrk prijs tussen de 5 en 8 euro p/p uur.
Moet dat meer worden of minder ? De tijd van eenheidsworst is over en net als rescue vindt ik wel dat je moet kijken naar wat je verkoopt.

Een braderie met twee EHBO mensen zonder tenten etc kan minder kosten dan een popfestival met tenten en portofoonetwerken. Je uurprijs incl apperatuur komt dan hoger uit.

Men spreekt ook over prodeo werk.

Bijna elk groot evenement is een stichting zij hebben het doel om aan het eind van het evenement op 0 te staan. Toch gaat hier soms tonnen in om, voor mij zijn dit gewoon instellingen waar je niet gratis moet staan!

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 5 juni 2009, 14:22:01
Hier in het zeeuwse ligt de nrk prijs tussen de 5 en 8 euro p/p uur.
Moet dat meer worden of minder ?

Waarom ligt dat ruim onder het landelijk rode kruis tarief..  Leveren jullie zo veel minder, zijn jullie minder waard, leveren jullie diensten die heel veel minder waard zijn.... ?
Of hebben jullie bijna geen kosten ?, of betalen vrijwilligers om te mogen komen staan ?

Al heb je een heel klein evenementen organisatie heb je al iets met verzekeringen, investeringen, les en oefenruimtes, kosten van hulpmiddelen en kosten van vrijwilligers..  Ik denk dat of jullie een hele goede penningmeester hebben, die vrijwilligers gemotiveerd krijgt, zonder ze met normale professionele hulpmiddelen te laten werken..

hansalmere

• Forum gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 5 juni 2009, 14:50:17
Volgens mij worden al die lokale Rode kruis gesponsord door het landelijk kantoor of ze sluiten elk jaar  met een verlies af of .................................

maar volgens mij kan het geen gezonde bedrijfsvoering zijn. althans als je op een niveau wilt opereren zoals men graag doet over komen.  althans ik kan het er niet voor doen en ik denk jij ook niet rescue

Hans

Jasper

• Forum gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 5 juni 2009, 23:02:15
Hans,

Ik proef enig gevoel van ongelijkheid in je posting.

Indien je mijn posting had gelezen, zou je op de hoogte zijn dat veel NRK afdelingen volledig op vrijwilligers draaien. Daarnaast wordt er ook jaarlijks gecollecteerd door vrijwilligers en zijn er vaak donateurs. Toch is gelukkig bij steeds meer afdelingen het besef gekomen dat EHV niet meer voor niets kan (bv een 'vrijwilliger bijdrage' ) maar dat er steeds meer een uniform landelijk tariefsysteem met een bepaalde bandbreedte wordt gehanteerd. Vergeet daarnaast niet dat veel NRK afdelingen al lang bestaan en daardoor vaak over panden beschikken die volledig eigendom zijn en daardoor alleen onderhoudskosten hebben i.p.v huur / hypotheeklasten. Dit laatste scheelt natuurlijk.
Ben het niet eens dat alle afdelingen worden gesponsord door het landelijk bureau. Zij dragen juist een deel van de collecte inkomsten af aan het landelijk bureau.

Maar ik ben het met je eens dat er een meer bedrijfsmatige manier van hulpverlenen moet komen waarbij een goed kostenbeheerssysteem een hulpmiddel kan zijn.

Groeten,
Jasper
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 5 juni 2009, 23:10:13
nee financieel niks te klagen als nrk heb je bijna geen vaste kosten Den Haag betaald veel. Dus als je elk jaar een 2000 uur vult a €5  en er moet alleen verband af heb je en leuke plus.

Cursussen etc gaat bij het nrk vanuit tv 5 dus niet uit tv3 meestal scheidt men tv3 ook nog op in rampen en evenementen zodat je in evenementen een leuke plus ziet.
Uniformen schrijf je af in tv3 rampen en evenementen.

Zo gaat dat bij het nrk he je kan voor weinig op de eerste rang zitten het is maar hoe je het boekhoudtechnisch wegschrijft.
En mag wel zeggen dat Vlissingen verreweg de profesioneelste afdeling is in Zeeland hi. O0

Het landelijk kan zeggen we zitten op €15 maar ieder district en afdeling is nog een eigen vereniging en kan dus zelf zijn eigen inkomsten regelen en zo dus lager zitten in de markt.
Het enige wat den haag kan doen is vragen of ze het op willen schroeven en met die vraag komen ze nooit hoor.

We dragen ook af aan het landelijk maar bijna elke afdeling krijgt ook subsidies natuurlijk van de gemeente waar ze bv o&v voor doen.