Vergoeding voor EHBO-diensten (vrijwillig of beroepsmatig)

Auteur Topic: Vergoeding voor EHBO-diensten (vrijwillig of beroepsmatig)  (gelezen 42975 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jandra2

• Gast
Gepost op: 24 augustus 2008, 08:22:39
Er zou een mogelijkheid moeten zijn om je als ehbo'er direct aan een organisatie te verhuren zoiets als freelancen of zzp?

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2008, 08:45:34
Is er vast wel, maar EHBO is bij uitstek een vrijwilligersbaantje. Als je er echt geld mee wilt verdienen, kun je beter SEH-verpleegkundige worden.
Arts  www.alphalog.nl

apje

• Forum gebruiker
  • he jij hier
Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2008, 08:57:38
zou idd kunnen,
kent u mij dat u mij nog kent zodat u weet wie ik ben?

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2008, 12:24:44
Er zou een mogelijkheid moeten zijn om je als ehbo'er direct aan een organisatie te verhuren zoiets als freelancen of zzp?

Dat kan..

Dan reeds en dan ga je een dienst verlenen, en moet je voldoen aan de Wetboek van Koophandel, Belastingdienst en word je een kleine ondernemer.

En dan moet je in de markt gaan onderscheiden van alle andere eerste hulpverleners en dat betekend dat je over jouw diensten moet nadenken.  

Product (welke dienst wil je leveren, en hoe ga je om met productaansprakelijkheid, leveringsvoorwaarden, uitrustingsniveau, kwaliteitsbewaking van je diensten.
Prijs (wat zou je uurtarief worden, en uit welke componenten bestaat de prijs van je diensten)
Plaats (in welke regio wil je werkzaam zijn en welke concurerende organisaties zijn er nog meer werkzaam ?, Rode Kruis, EHBO-verenigingen, reddingsbrigades, evenementen hulpverleningsorganisaties)
Personeel (welke eisen stel je aan je personeel en aan je zelf..)

Wie is bereid om jou in te huren ?
Heb je een enorme uitgebreide ervaringsniveau, en waar heb je al die ervaring opgedaan, hyoe zit het met je organisatie talenten..

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2008, 12:27:52

Een voorbeeld van een niet juiste stelling ?
Die mogelijkheid bestaat immers altijd, en ik doe op die basis ook af en toe diensten
wellicht bedoel je met je stelling iets anders als dat er staat ?

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2008, 16:13:56
Is er vast wel, maar EHBO is bij uitstek een vrijwilligersbaantje. Als je er echt geld mee wilt verdienen, kun je beter SEH-verpleegkundige worden.

Er zijn tegenwoordig veel bedrijven waarbij de EHBO-er betaald krijgt dus het is echt geen vrijwilligersbaantje bij uitstek.
Natuurlijk bij de plaatselijke EHBO vereningen en het Rode Kruis zijn vrijwilligers aan het werk maar bij organisaties zoals MIA e.d. worden de EHBO-ers betaald voor hun diensten.
Ik vraag me af waarom de plaatselijke EHBO en het Rode Kruis de vrijwilligers ook niet gaan betalen: zij krijgen immers WEL geld van de organisaties waar deze vrijwilligers staan. Veel van deze vrijwilligers stappen over.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2008, 16:22:37
Ik vraag me af waarom de plaatselijke EHBO en het Rode Kruis de vrijwilligers ook niet gaan betalen: zij krijgen immers WEL geld van de organisaties waar deze vrijwilligers staan. Veel van deze vrijwilligers stappen over.

Het NRK is een instelling die geld ontvangt vanuit verschillende bronnen en die besteed aan goede doelen.

Het streven daarbij is om de kosten zo laag mogelijk te maken en zo veel mogelijk ten goede te laten komen aan die goede doelen.
De opbrengsten van de ehbo diensten zijn ook zo laag dat daar nauwelijks de kosten (materiaal, reiskosten en opleidingen) van betaald kunnen worden.
Zo lang er nog genoeg mensen zijn die willen helpen om te helpen is dat alleen maar mooi, mooi van die mensen en mooi voor hun medemensen.
De andere NRK vrijwilligers kriggen immers ook niets betaald.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

helm

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2008, 16:53:58
Het NRK is een instelling die geld ontvangt vanuit verschillende bronnen en die besteed aan goede doelen.

Het streven daarbij is om de kosten zo laag mogelijk te maken en zo veel mogelijk ten goede te laten komen aan die goede doelen.
De opbrengsten van de ehbo diensten zijn ook zo laag dat daar nauwelijks de kosten (materiaal, reiskosten en opleidingen) van betaald kunnen worden.
Zo lang er nog genoeg mensen zijn die willen helpen om te helpen is dat alleen maar mooi, mooi van die mensen en mooi voor hun medemensen.
De andere NRK vrijwilligers kriggen immers ook niets betaald.

Jacques

http://jaarverslag.rodekruis.nl/leafs/view/financi_le_positie

Het Rode Kruis is een commerciele beleggingsmaatschappij

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2008, 17:34:33

Wat zou een rieeel uurtarief zijn dan,
Is dat met of zonder uitrusting, inclusief BTW of exclusief BTW., Inclusief reiskosten of exclusief reiskosten, neem je eigen lunch mee of moet de organisatie daarvoor zorgen..
heb je eigen verzekering of moet je onder de evenementenverzekering van de organisatie vallen ?

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2008, 22:07:34

http://jaarverslag.rodekruis.nl/leafs/view/financi_le_positie

Het Rode Kruis is een commerciele beleggingsmaatschappij
Ik neem aan dat je de reserves bedoeld? Die worden gebruikt voor onverwachte rampen bijvoorbeeld. Daarnaast wordt niet meteen alles over de balk gesmeten, maar pas uitgegeven als de noodzaak daartoe is.
Gelukkig gaat men er verstandig mee om. Maar commercieel? nee, dat zeker niet
CN NRK