Vergoeding voor EHBO-diensten (vrijwillig of beroepsmatig)

Auteur Topic: Vergoeding voor EHBO-diensten (vrijwillig of beroepsmatig)  (gelezen 42991 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2008, 22:42:01
Het NRK is een instelling die geld ontvangt vanuit verschillende bronnen en die besteed aan goede doelen.

Dus deze Personen zijn ook vrijwilligers en worden dus ook niet betaald of zijn zij de goede doelen die je bedoeld
Cees Breederveld en Elco Brinkman en de rest van het bestuur.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2008, 23:16:26
De vraag was of je je als EHBo'er zou kunnen verhuren ?
Het antwoord is daarop is simpel; dat heeft altijd al gekunnen.

Persoonlijk heb ik me zelf een paar keer verhuurd o.a. voor een krat palm (naderhand met smaak opgedronken).
Naar mate je brood er mee moeten kunnen verdienen dan is een krat palm voor 20 uur ivn vrijdagavond tot zondagavond misschien toch niet helemaal marktconform.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2008, 08:52:34
De vraag was of je je als EHBo'er zou kunnen verhuren ?
Het antwoord is daarop is simpel; dat heeft altijd al gekunnen.

Persoonlijk heb ik me zelf een paar keer verhuurd o.a. voor een krat palm (naderhand met smaak opgedronken).
Naar mate je brood er mee moeten kunnen verdienen dan is een krat palm voor 20 uur ivn vrijdagavond tot zondagavond misschien toch niet helemaal marktconform.

Wat is marktconform, voor een beloning van een 9vrijwillige) medewerker?,  zeker met professionalisering van evenementenhulpverlening in het achterhoofd ?  Ik kom verschillende tarieven tegen in de markt tegen ..

Minimum (jeugd) Loon ?
5 Euro per uur, (Strandwacht tarief, ?)
10-15 uur per uur (Rode kruis landelijke richtlijn tarieven (let op : verkooptarief,)
50 euro per dag ?
daarnaast zie ook tarieven van 35,00 euro per uur per medewerker ?

Verder bij sommige organisaties krijgen vrijwilligers virij veel opleidingen,reiskosten hoort dit ook bij het beloningsbeleid ?

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2008, 16:49:48
Je kunt van je hobby je beroep maken
Je kunt van je beroep je hobby maken

En geld mag in mijn ogen daar een ondergeschikte rol inspelen.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2008, 18:32:38
Ik kom zowel beroepsmatig en hobbymatig met vele eerste hulpverleners in aanraking, en daar onder zitten er genoeg die voor eerste hulp bij evenementen graag een bijverdienste willen hebben of zelfs hun beroep van willen maken..

De vraag is dan direct,  hoeveel wil je dan verdienen, en waarom zouden we dan voor jou kiezen..?,

En het gekke is dat we op de vraag hoeveel wil je dan verdienen er nauwelijks onderbouwde antwoorden zijn en op het de tweede deel van de vraag, krijg al helemaal geen heldere antwoorden..

Citaat
Ja ik heb een ehbo-diploma met AED certificaat, mijn vooropleiding is VMBO, en mag ik wil wel 15 euro per uur verdienen, en ik wil eten, en ik wil gratis opleidingen, en de volgende evenementen kan ik hellaas niet, want dan heb ik vakantie..

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #15 Gepost op: 25 augustus 2008, 22:02:22
Ik kom zowel beroepsmatig en hobbymatig met vele eerste hulpverleners in aanraking, en daar onder zitten er genoeg die voor eerste hulp bij evenementen graag een bijverdienste willen hebben of zelfs hun beroep van willen maken..
De vraag is dan direct,  hoeveel wil je dan verdienen, en waarom zouden we dan voor jou kiezen..?,
En het gekke is dat we op de vraag hoeveel wil je dan verdienen er nauwelijks onderbouwde antwoorden zijn en op het de tweede deel van de vraag, krijg al helemaal geen heldere antwoorden..

Ik denk dat in de zorg, bij veel mensen op de werkvloer, de mens nog steeds centraal staat.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2008, 08:29:20
Ik denk dat in de zorg, bij veel mensen op de werkvloer, de mens nog steeds centraal staat.

Dat denk ik ook, alleen dat geeft geen antwoord op de vraag (stelling).

Ik denk dat vrijwilligheid ook zijn grensen heeft, en dat bepaalde zaken rond evenementenhulpverlening zich steeds professioneler gaat vormen.  Dus de vraag of je als betaalde kracht aan de slag kan is een rieele vraag..
Echter je tast wel het fundement aan, van dit soort hulpverlening aan, en ook moet je afvragen wat de motivatie is van iemand om te komen werken.
De brandweer, en de KNRM geven vrijwilligers een opkomst vergoeding, dus de vraag is zou je die kan op moeten gaan..

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2008, 09:51:47
Het vergoedingsysteem is zeker een discussie waard, de vraag is even of dit topic daarvoor het meest geschikt is, voor de buitenstaander die daar wellicht ook een mening over heeft maar die slechts de titel van dit topic ziet is het wellicht niet zo duidelijk dat het gaat om de hoogte van en de soort vergoedingen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 26 augustus 2008, 13:36:09
Het vergoedingsysteem is zeker een discussie waard, de vraag is even of dit topic daarvoor het meest geschikt is, voor de buitenstaander die daar wellicht ook een mening over heeft maar die slechts de titel van dit topic ziet is het wellicht niet zo duidelijk dat het gaat om de hoogte van en de soort vergoedingen.

Misschien kan de topic starter of een moderator, de onderwerp van dit topic wijzigen in "vergoedingen eerste hulp" of zo iets ?

Pieter Lodder

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 26 augustus 2008, 14:59:32
Bij deze topic titel aangepast.
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich