Vergoeding voor EHBO-diensten (vrijwillig of beroepsmatig)

Auteur Topic: Vergoeding voor EHBO-diensten (vrijwillig of beroepsmatig)  (gelezen 43443 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 31 mei 2009, 20:47:20
Ik heb ook een blauwe maandag EHBO-diensten gedraaid, in Ahoy R'dam. Ik kreeg een eurotje of 4-zoveel onkosten vergoeding, dus vrijwillige basis. Puur hobbymatig..(en links en rechts een concert / evenementje meepikken)  O0

Ik kon niet het gewenste aantal uren vrijmaken i.v.m. werk, dus gestopt.

hansalmere

• Forum gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 31 mei 2009, 21:05:58
ik hoef absoluut nier rijk aan te worden maar zoals al eerder beschreven is je hebt gewoon gemaakte kosten en die zul je terug moeten verdienen.

en wellicht sterven we ook wel langzaam af want ik kan en wil niet voor paar centen komen. als ik kijk hier in Almere waar het rode kruis hun diensten voor verlenen daar kan ik het voor doen en andere ook haast niet.

echt voor een spotprijs heb laats hun offerte gezien voor een inzet van 12 uur lang met zo 10 man en had echt zoiets dit is niet te geloven.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 1 juni 2009, 04:10:10
Het NRK heeft zelf een landelijke adviesprijslijst van 15 euro per uur per medewerker... En hoe vaak we geen aanvragen krijgen die een NRK of EHBO vereniging niet gewoon kan doen.

En sommige EHBO-organisaties die voor 7,00 euro per uur op een groot festiviteit sturen, en alleen een klapstoeltje en een EHBO tasje meenemen en een geel verkeersregelaars vestje aanhebben, geen portofoons, en lekker de hele dag op een stoeltje zitten niets aan voorbereiding doen en verder alleen pot verteren. Hellaas dat komt nog voor..  Vind je het gek dat daar niemand zin heeft om te gaan posten..

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 1 juni 2009, 20:08:55
Ik zou graag eens weten hoe jullie tot een vraagprijs komen.

Wat nemen jullie  mee in de prijs :

afschrijving
reiskosten
opleidingen
communicatie middelen
buro kosten
winst

Geen prijs is te hoog als je hem maar kunt onderbouwen toch ?

hansalmere

• Forum gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 2 juni 2009, 09:06:18
wij geven vaak de vrijwilligers ook nog een kleine vergoeding omdat het vaak dagen zijn dat ze zelf moeten werken en hun nemen er dan een snipperdag voor. en winst maken we niet want als ik echt alle uren die ik maak voor een evenement moet door berekenen dan wordt het aardig aan de prijs maar wij maken wel een verschil qua prijs als het voor een plaatselijke kleine vereniging is of voor een groot evenement met entree prijzen

hans

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 2 juni 2009, 10:10:41
Maar hoe bepalen jullie dan wat wel of niet commerciëel is.
Ik zal een paar voorbeelden geven:
A: een sinterklaas optocht opgezet door een stadsdeel of gemeente
B: een bedrijf die een personeelsfeest geeft of een sinterklaas feest voor het personeel
C: een buurthuis die een feestavond organiseerd met geld van de stadsdelen of gemeente en daar een beveiligingsbedrijf voor inhuurd, een springkussen voor huurt, drankjes verkoopt een podium met artiesten die allemaal betaald worden, vuurwerk op de avond en noem naar op. (en mijn feest BBQ'en)
D: hetzelfde buurthuis maar dan een dagje weg met kinderen naar een pretpark
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

hansalmere

• Forum gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 2 juni 2009, 10:22:22
ik vindt dat een gemeente best iets meer kan betalen als een buurthuis
en bij een bedrijf sta ik ook voor de volle mep als ik bij hun iets koop zeggen ze ook niet van Hans wat ben je aardig je krijgt 50% korting

ik heb net een offerte gemaakt voor een inzet bij een sport evenement voor verstandelijk gehandicapten en daar sta ik echt tegen kostprijs en misschien als ik alles op tel maak ik ook nog verlies.

Hans

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 2 juni 2009, 10:30:18
ik vindt dat een gemeente best iets meer kan betalen als een buurthuis
en bij een bedrijf sta ik ook voor de volle mep als ik bij hun iets koop zeggen ze ook niet van Hans wat ben je aardig je krijgt 50% korting

ik heb net een offerte gemaakt voor een inzet bij een sport evenement voor verstandelijk gehandicapten en daar sta ik echt tegen kostprijs en misschien als ik alles op tel maak ik ook nog verlies.

Hans

Waar mij het om ging was dat het buurthuis geld krijgt van de gemeente om zo'n feest te houden en daar dan allerlei spullen voor huurt zoals beschreven maar de ehbo wordt niet betaald je mag wel eten en drinken en nee geen alcohol
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 2 juni 2009, 10:39:16
Het NRK heeft zelf een landelijke adviesprijslijst van 15 euro per uur per medewerker... En hoe vaak we geen aanvragen krijgen die een NRK of EHBO vereniging niet gewoon kan doen.

en alleen een klapstoeltje en een EHBO tasje meenemen en een geel verkeersregelaars vestje aanhebben, geen portofoons, en lekker de hele dag op een stoeltje zitten niets aan voorbereiding doen en verder alleen pot verteren. Hellaas dat komt nog voor..  Vind je het gek dat daar niemand zin heeft om te gaan posten..

alleen het stoeltje was er niet ze zaten in het gras was mooi weer of stonden langs het parcours het was bij een wiellerronde

bedoel je dit Rescue

hansalmere

• Forum gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 2 juni 2009, 10:41:59
vroegen ze dat tarief maar eens dan kon je nog eerlijk concurentie aan gaan maar ze staan voor VEEL minder

hans