gebruik werkhandschoenen

Auteur Topic: gebruik werkhandschoenen  (gelezen 6574 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

logistiek

• Forum gebruiker
Gepost op: 25 augustus 2008, 09:00:57
ik ben benieuwd naar het volgende:

in de standaard uitrusting van  BZK zitten de hesjes met in de rugzakken werkhandschoenen.

maar voor de 1 zijn deze handschoenen te groot en voor de ander te klein.

hoe gaan jullie te werk tijdens bv bij opbouwen van de tent?

met of zonder of hebben jullie andere oplossingen hiervoor bedacht?

( of sta je met je handen in je zij te kijken hoe de collega's werken >:D >:D )

bij mij schijnen ze die dingen lekker te vinden ofzo, ze verdwijnen voortdurend als sneeuw voor de zon,

ook hebben wij personeel met 2 linkerhanden zo blijkt wat bij controle komt het regematig voor dat ik 2 linker handschoenen

in een zak vindt, ( maar dat terzijde )

ben benieuwd hoe jullie hiermee om gaan.

groet

logistiek. 8)

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2008, 09:12:49
Inderdaad de dames klagen dat ze te klein zijn.
Werken soms zonder.
Er wordt over gedacht om zelf kleinere maten te kopen (rekening GHOR)
De voorraad blijft aardig op peil.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2008, 10:31:31
Inderdaad de dames klagen dat ze te klein zijn.

Misschien kunnen we ruilen, bij ons klagen de dames juist dat ze te groot zijn  :) (De handschoenen)

Maar om er iets serieuzer op in te gaan, bij ons worden de handschoenen niet of nauwelijks gebruikt.
Ze zijn daar net wat te grof voor, spoepelere handschoentjes zoals tuinhandschoenen zie je soms wel, maar ook dat is een zeldzaamheid.
Persoonlijk gebruik ik ze niet.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2008, 12:16:07
Bij tent opzetten en afbreken lijkt het me toch wel handig.
Met de tentstokken en statieven van de lampen in en uitschuiven loop je het gevaar er met je vingers/vel tussen te komen.
Bovendien heb je behoorlijk zwarte handen, dus uit hygiëne oogpunt is er ook nog wat voor te zeggen.

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2008, 20:59:10
Hier worden ze wel gebruikt en ze zijn inderdaad aan de grote kant voor mij. Ik heb er toch meestal wel van die chirurgen handschoentjes onder . Als ik dan plots mensen moet helpen die bloeden dan kan ik dan meteen aanpakken.
Bianca

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2008, 21:30:09
....Ik heb er toch meestal wel van die chirurgen handschoentjes onder . Als ik dan plots mensen moet helpen die bloeden dan kan ik dan meteen aanpakken...

Nou ik zou toch maar even nieuwe handschoentjes aantrekken...
(ter bescherming van de patient)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

logistiek

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 5 september 2008, 14:34:56
begrijp ik goed uit het aantal reacties dat de rest van Nederland met de handen in de zakken staat,

of de handschoenen niet gebruikt?????? hahahahahahaha >:D >:D

groet

logistiek  8)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #7 Gepost op: 8 september 2008, 19:03:56
Mij passen ze prima :P

Anyway, zo lang heb je ze niet nodig... Maar toch, ik zou er wel voor zijn om samen met de werkschoenen iedereen eigen handschoenen te geven. Ook ivm hygiene enzo... ;D
Arts  www.alphalog.nl

Koen de Brabander

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 2 maart 2009, 15:55:11
Allereerst wil ik niet dat dit verkeerd begrepen wordt. Ik reageer hier niet om te verkopen, ik wil graag ervaringen van mensen hebben!

Ik wil graag in contact komen met ambulance medewerkers, sigma teams en MMT medewerkers (voorkeur regio brabant noord /zuid-oost) die 'werk'handschoenen gebruiken.
Dit in verband met een nieuw merk op de Nederlandse markt met werkhandschoenen in onder andere de neongele en neonoranje kleur.

reageren mag hier maar liever per mail.

info@mechanix.nl

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 2 maart 2009, 22:25:05
Allereerst wil ik niet dat dit verkeerd begrepen wordt. Ik reageer hier niet om te verkopen, ik wil graag ervaringen van mensen hebben!

Ik wil graag in contact komen met ambulance medewerkers, sigma teams en MMT medewerkers (voorkeur regio brabant noord /zuid-oost) die 'werk'handschoenen gebruiken.
Dit in verband met een nieuw merk op de Nederlandse markt met werkhandschoenen in onder andere de neongele en neonoranje kleur.

reageren mag hier maar liever per mail.

xxx@xxxxx.nl

Dit is een discussie platform dus reacties bij voorkeur op het forum. Zo hebben andere leden er ook nog wat aan...  ;)

Vandaar even je e-mail weggehaald (je bent toevallig toch ook niet de leverancier...  ::) ::))