Vandaag op mijn werk
Vals alarm op Wolvecamp-vleugel
Geplaatst door: Wendy van Til, donderdag 11 september 2008 12:41:22
Het brandalarm dat om circa kwart over elf vanmorgen afging in de Wolvecamp-vleugel op Saxion in Enschede was een vals alarm. Op de vierde verdieping had iemand een handbrandmelder ingeslagen, waarna de brandweer voorreed en de bhv'ers de vleugel ontruimden. Er was echter geen calamiteit te vinden.
Nadat het brandalarm klonk, kwamen de bhv'ers meteen in actie en verzochten alle aanwezigen in de vleugel naar buiten te gaan. Na enkele minuten was de brandweer ter plaatse. Twintig minuten na de brandmelding konden de studenten en medewerkers weer aan het werk. "Waarschijnlijk was het een geintje", zegt locatiemanager Agnes Capelle van het Facilitair Bedrijf.
Laura Wijleveld, ROC-studente mediavormgeving, had net pauze toen het alarm afging. "Er kwam een man die zei dat we allemaal naar beneden moesten, maar ik zag niet wat er loos was." Ook tweedejaars ict-beheer Mehmet Akman merkte kon geen oorzaak vinden voor het alarm. "Ik denk dan ook dat het een oefening was. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt."
Wie het brandalarm heeft laten afgaan, is onbekend. Saxion moet zelf de kosten, voor het voorrijden van de brandweerwagen, vergoeden.
http://www.sax.nu/Nieuws-overzicht/tabid/170/rtabid/137/newsid507/5052/Vals-alarm-op-Wolvecamp-vleugel/default.aspx