Grote drukte markt Breda inzet SIGMA (GRIP 1) - Breda 26-8-2008

Auteur Topic: Grote drukte markt Breda inzet SIGMA (GRIP 1) - Breda 26-8-2008  (gelezen 8980 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:49:55
Bezoekers Tros Muziekfeest Breda onwel

www.trouw.nl


(Novum) - Meerdere bezoekers van het Tros Muziekfeest zijn dinsdagavond in het centrum van Breda onwel geworden in het gedrang. De politie heeft omstreeks 21.00 uur de binnenstad afgesloten om te voorkomen dat het festijn nog meer publiek zou trekken.

Zo'n zeventienduizend mensen hebben zich volgens de politie op de Grote Markt verzameld voor het muziekfestijn. "De sfeer is goed", benadrukt de politiewoordvoerder. Het is volgens hem alleen wel 'erg druk'. Daar zou een onbekend aantal mensen niet tegen hebben gekund.

Tijdens het Tros Muziekfeest dat om 20.00 uur van start ging treden onder meer Gerald Joling, Wolter Kroes, Jan Smit, Thomas Berge, Jannes, Belle Perez en Frans Bauer op.
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 26 augustus 2008, 23:01:13
www.brandweerspotters.nl


Nee... nu wordt het helemaal duidelijk....  ::) ::) ;)

http://www.brandweerspotters.nl/nieuws/36205

Hulpverlening Veemarktstraat te Breda
Tuesday 26 August 2008 - BREDA - Om 20:44 werd de BvD Breda gealarmeerd voor een prio 2 melding.

Ze moesten rijden naar de veemarktstraat in Breda. De brandweer werd gealarmeerd voor waarschijnlijk een hulpverleninging in de gezondheidssector.
De bevelvoerder moest zich inmelden in incidentgroep 08.

Om 20:56 werden de RCvD Midden Midden en West Brabant , de HOvD West Midden en West Brabant , de HOvD Oost Midden en West Brabant , de ROGS West Midden en West Brabant , de VC Centralisten Oosterhout Midden en West Brabant , de OCM van Dienst GMK Midden en West Brabant , de Commandant Breda en de OvD Oosterhout gealarmeerd voor een prio 1 melding.

Ze moesten met de Commando Overleg Haakarmbak (3795), de Haakarmvoertuig (3785), de Dienstauto ROGS (9196), de Dienstauto (6897) en de Dienstauto ROGS (6895) rijden naar het adres 'Veemarktstraat' in Breda. De brandweer werd gealarmeerd voor waarschijnlijk een hulpverleninging in de gezondheidssector. Ook het sein "grip 1" is gegeven. Wat wil zeggen dat bij dit incident een gecoördineerde multidisciplinaire inzet nodig is.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #12 Gepost op: 26 augustus 2008, 23:04:57
even bij reacties kijken ;)
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 26 augustus 2008, 23:32:39
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1777265/__Bezoekers_Muziekfeest_onwel_in_gedrang__.html

di 26 aug 2008, 23:25
Bezoekers Muziekfeest onwel in gedrang

BREDA -  Tijdens het Tros Muziekfeest dinsdagavond in het centrum van Breda zijn veertig mensen onwel gewordenin het gedrang. Een van hen is opgenomen in een ziekenhuis, de rest is ter plekke behandeld.


Op de Grote Markt waren ongeveer 17.000 muziekliefhebbers aanwezig en rond de Grote Markt verzamelden zich nog eens zesduizend personen. Om verdere problemen te voorkomen besloot het gemeentebestuur de binnenstad af te sluiten. Uit voorzorg werd er ook een noodhospitaal ingericht.


pelagiapeil

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 26 augustus 2008, 23:45:53
livep2000
23:42:06   26-08-08G   BRAN   PRIO 1 6182 VEEMARKTSTRAAT BREDA Gezondheid (INC: 08) (Grip: 1) ophalen GNK bak
1201999BRW Midden en West Brabant ( Monitorcode )
1201925BRW Breda ( Lichtkrant )
1201308BRW Breda ( HA-6181 )
1201300BRW Breda ( Kazernetechniek )
1200198BRW Breda ( Kazernealarm )
1200191BRW Breda ( BvD )


ophalen GNK bak,wat is dat?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2008, 23:48:41
Haakarmbak van de GeNeesKundige combinatie ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2008, 23:50:23
ophalen GNK bak,wat is dat?
Haakarmbak van de GeNeesKundige combinatie ;)

zie: http://www.geneeskundigecombinatie.nl/gnkc-haakarmbak.htm


Overigens, als deze nu met Prio1 opgehaald moet worden, dan lijjkt het me dat de situatie daar nog niet echt onder controle is?
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 27 augustus 2008, 00:04:03
Markt dicht door Trosfeest

bndestem.nl dinsdag 26 augustus 2008 | 23:30

BREDA - Het Tros Muziekfeest trok gisteravond zo veel bezoekers naar de Grote Markt in Breda, dat burgemeester Peter van der Velden rond 20.45 uur uit veiligheidsoogpunt besliste de hele Markt af te sluiten.

Bij alle toegangswegen kwamen zware dranghekken te staan. Agenten en stadstoezichten hielden iedereen die ook maar overwoog om richting het stadshart te gaan tegen.

De drommen deels morrende mensen die zich daarop verzamelden voor de hekken, werden via megafoons opgeroepen het centrum te verlaten. Op die manier werden de wegen vrijgemaakt voor hulpdiensten.

Tegelijkertijd werd in de Veemarkstraat in allerijl een noodhospitaal ingericht. Daar werden ongeveer zestig mensen geholpen die waren flauwgevallen. Twee zijn overgebracht naar het ziekenhuis. De ene met hartklachten, de ander met hyperventilatie.

Dat mensen onwel werden, bevreemdt de ambulancemedewerkers niet. Naar schatting stonden er zo rond 21.00 uur ongeveer 15.000 mensen op de Grote Markt, nog eens vijfduizend in de omliggende straten. . "Vooral vooraan zijn er altijd een paar die te lang zonder drinken in de hitte van tegen elkaar drukkende mensen staan", aldus een ambulancemedewerker. "Het is dat heel gebruikelijk dat mensen dan flauwvallen."

De geruchten dat het aantal bezoekers vooraf ernstig was onderschat, ontkent de gemeente met klem. Burgemeester Van der Velden hamert er op dat er gehandeld is volgens de draaiboeken. "Een team bestaande uit GHOR, ambulance, politie, brandweer, gemeente en evenementenorganisatie houdt continu een vinger aan de pols. Wordt het naar hun inzicht te druk, dan wordt uit voorzorg de Markt afgesloten en kunnen er, indien noodzakelijk, snel extra ambulanceposten worden ingericht en hulpdiensten worden opgetrommeld. Dat is gebeurd."

De gemeente bevestigt dat er meer dan 15.000 mensen op de Grote Markt bijeen waren.
Samen sterk in de hulpverlening!


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #18 Gepost op: 27 augustus 2008, 02:11:12
De geruchten dat het aantal bezoekers vooraf ernstig was onderschat, ontkent de gemeente met klem. Burgemeester Van der Velden hamert er op dat er gehandeld is volgens de draaiboeken. "Een team bestaande uit GHOR, ambulance, politie, brandweer, gemeente en evenementenorganisatie houdt continu een vinger aan de pols. Wordt het naar hun inzicht te druk, dan wordt uit voorzorg de Markt afgesloten en kunnen er, indien noodzakelijk, snel extra ambulanceposten worden ingericht en hulpdiensten worden opgetrommeld. Dat is gebeurd."

Niet onderschat? Als ik hier eerder zie dat er 6 EHBOers met >15000 bezoekers waren denk ik dat de burgemeester snel z'n paadje wil schoonvegen. Maar het kan anders zijn, maar het bevreemd me wel wat.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #19 Gepost op: 27 augustus 2008, 03:08:16
Niet onderschat? Als ik hier eerder zie dat er 6 EHBOers met >15000 bezoekers waren denk ik dat de burgemeester snel z'n paadje wil schoonvegen. Maar het kan anders zijn, maar het bevreemd me wel wat.

voor zover ik weet moeten bij grote activiteiten  uit worden gegaan van 1 ehbo-er per 1000 bezoekers...

als we dan praten over 6 ehbo-ers voor 15000 personen is gewoon het bezoekers anntal onderschat

volgens mij niks om je voor te schamen maar juist een groot man om dat toe te geven...

groeten free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar