Nieuwe S-bussen Zuid-Holland-Zuid

Auteur Topic: Nieuwe S-bussen Zuid-Holland-Zuid  (gelezen 13351 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #30 Gepost op: 6 oktober 2003, 15:58:24
zitten er ook flitser in de grille oid??? want die lichten kunnen wel zichtbaar zijn, maar ze zitten wel vrij hoog...dus op een drukke weg zie je ze in je spiegels niet zo goed....
Verder idd wel een mooie bus...Iemand al mee gereden???

m vr gr
jvo
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 6 oktober 2003, 16:02:26
Er zitten volgens mij zowel in de bumper flitsers als achter de achterruit.

Christian

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #32 Gepost op: 6 oktober 2003, 19:39:01
Ik kan niets anders dan het bericht van Christian bevestigen  ;)

Gr
Erik

Klinkie

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 18 november 2003, 00:22:26
Hallo daar allemaal.

Ik ben een van de (on)gelukkige werknemers van de politie Zuid-Holland-Zuid die in de Vito mag rijden.

Zie hier wel enkele vragen, misschien kan ik er wat antwoord op geven. Het blijft uiteraard een persoonlijke mening.

- de lichtbak. Die hebben we bij zhz nooit op de bussen gehad. Op de VW Golf en de Pasat wel. Het voordeel van twee losse lampen is dat je er een rechtsvoor en een linksachter kan plaatsen. Wat er beter zichtbaar is... ik weet het niet.

- Optrekken doet de Vito iets beter dan de Transporter die we nu ook nog hebben. Voorla bij snelheden boven de 90 km/h trekt de Vito beter weg. Ik vind het een voordeel, met name op provinciale wegen (1 baans) waar je met de Vito dus beter in kunt halen.

- De Vito vertoond naar mijn gevoel in de bochten een heel ander gedrag. Dit komt volgens mij doordat hij erg laag in zijn veren hangt en erg soepel veert. Waar je de Transporter echt door de bocht kon slepen kan dit met de Vito niet. Komt ook door de ASR of zo. Iets van antislip regeling.

- Over de vering zijn we het bij ons op het bureau unaniem eens. Deze moet stugger. Neem je nu met 90 een bobbeltje dan dein je nog twee minuten na. Je wordt er gewoon zeeziek van.

- Qua ruimte kies ik voor de Vito. Hij is minder hoog, maar om spullen in op te bergen is hij makkelijker in te delen. Breder is hij ook, maar er is bij ons op het bureau nog geen spiegel gesneuveld volgens mij.

- Bijkomend is dat er in de Vito's standaard mobipol is ingebouwd. Dit geldt dan voor de regio zhz. Met dit systeem kunnen we diverse politieregisters bevragen , maar bijv. ook het RDW.

Voor meer vragen bel 0900-klinkie

;-)