Camera op brandweerwagen?

Auteur Topic: Camera op brandweerwagen?  (gelezen 6604 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2008, 14:29:52
Hoe gebruikt de politie dan deze wagens als ze de berichten doorsturen naar het HB? Wat wordt er met de beelden gedaan (behalve later gebruiken voor opsporing?)?

Voor zover ik weet worden er d.m.v. de videowagens beelden door gestuurd naar het HB (net als de politieheli dat doet) om het straatbeeld te laten zien (qua drukte, stemming etc.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 31 augustus 2008, 15:01:11
Voor zover ik weet worden er d.m.v. de videowagens beelden door gestuurd naar het HB (net als de politieheli dat doet) om het straatbeeld te laten zien (qua drukte, stemming etc.)
Ook kunnen ze inpluggen bij bijvoorbeeld de camera's die in de leidsestraat en andere plekken in de binnenstad hangen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Hans_ztm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2008, 15:35:13
Hoe gebruikt de politie dan deze wagens als ze de berichten doorsturen naar het HB? Wat wordt er met de beelden gedaan (behalve later gebruiken voor opsporing?)?
Geen idee. Ik ben in de veronderstelling dat de beelden worden doorgezonden, zeker is dat dus niet.  ;)

Gr Hans


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #13 Gepost op: 17 september 2008, 01:43:54
Beelden worden doorgezonden naar het HB.
Meerdere mensen kunnen dan in betrekkelijke rust naar de beelden kijken, en de meldkamer die ook meekijkt  kan informatie doorgeven.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #14 Gepost op: 17 september 2008, 01:50:57
Er is volgens mij ook nog zoiets wat men ISIS noemt en afkomstig is uit het leger en bij hulpacties door het leger in het buitenland zou zijn gebruikt. Iedereen kan dan schijnbaar actuele (video)gegevens 'online' plaatsen, zodat men overal, dus ook in een meldkamer/operationeel team, de gang van zaken life kan waarnemen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 17 september 2008, 16:27:27
Opzich ben ik er wel een voorstander van, zodat je de aan de alarmcentrale cq. meldkamer het beeld van de straat kunt weergeven, of de ernst van een situatie.

Als je doorgeeft dat er een schuurtje in de brand staat en dat je graag de brandweer wilt hebben (als politie zijnde), kan dat beter overkomen d.m.v. camera beelden, dan kan de alarmcentrale een inschatting maken welke prio en hoeveel eenheden ze aan de melding hangen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #16 Gepost op: 18 september 2008, 00:41:21
Als je doorgeeft dat er een schuurtje in de brand staat en dat je graag de brandweer wilt hebben (als politie zijnde), kan dat beter overkomen d.m.v. camera beelden, dan kan de alarmcentrale een inschatting maken welke prio en hoeveel eenheden ze aan de melding hangen.

Hmmm moet er toch niet aan denken dat de politie het inzetvoorstel en de prio gaat bepalen. :'(
Laat dat nou aan de brandweer centralist over. O0
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #17 Gepost op: 18 september 2008, 19:05:51
Opzich ben ik er wel een voorstander van, zodat je de aan de alarmcentrale cq. meldkamer het beeld van de straat kunt weergeven, of de ernst van een situatie.
Als je doorgeeft dat er een schuurtje in de brand staat en dat je graag de brandweer wilt hebben (als politie zijnde), kan dat beter overkomen d.m.v. camera beelden, dan kan de alarmcentrale een inschatting maken welke prio en hoeveel eenheden ze aan de melding hangen.

Hmmm moet er toch niet aan denken dat de politie het inzetvoorstel en de prio gaat bepalen. :'(
Laat dat nou aan de brandweer centralist over. O0

En zelfs in het scenario van Jerommeke88 blijft de centralist nog altijd op de knoppen drukken. Alleen doet hij dat aan de hand van het beschikbare beeldmateriaal nu met een eerste visuele indruk van het incident, wat misschien tot een veel eerdere opschaling kan leiden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 19 september 2008, 23:40:21
En zelfs in het scenario van Jerommeke88 blijft de centralist nog altijd op de knoppen drukken. Alleen doet hij dat aan de hand van het beschikbare beeldmateriaal nu met een eerste visuele indruk van het incident, wat misschien tot een veel eerdere opschaling kan leiden.

Correct, meldingen als ''containerbrand'' worden vaak als prio 2 (en in G&V zelfs als prio3) gereden. Lijkt me toch een mooie cq. handige aanvulling om te weten dat het een bouw-afval-container is, die dicht bij de gevel staat, waar de vlammen uit slaan (en dus misschien wel prio1 en 2 x TS)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 19 september 2008, 23:41:26
Excuseer, maar wat is G&V? B.v.d...