Stilohal is mogelijk drie maanden buiten gebruik
door Michael Amsman. donderdag 04 september 2008 | 02:56
ZWOLLE - De brand in de kantine van de Stilohal, maandagavond, heeft ernstige gevolgen voor basketbalvereniging ZAC. Zo'n twaalf teams kunnen de komende twee tot drie maanden niet in de sporthal terecht. "We zijn aan het inventariseren waar inZwolle vervangende ruimte is te vinden", zegt voorzitter Tonok Bwefar. "Dat valt nog niet mee." Toen Bwefar dinsdag poolshoogte kwam nemen in de Stilohal kon hij aansluiten bij enkele schade-experts. "Reken er maar op dat je hier drie maanden niet kunt sporten, zeiden ze. De beheerders van de hal daarentegen zeggen dat het sneller moet kunnen.
Dus ja, wie heeft gelijk?" De sporthal zelf heeft geen brandschade opgelopen. De kantine is volgens Bwefar 'behoorlijk uitgebrand', de kleedkamers hebben 'flinke roetschade' en de elektrische installatie is uitgevallen. "Ik heb geopperd om een nood-kleedlokaal achter de hal te zetten en de zaalruimte zo goed als dat kan schoon te maken. Als de verlichting het dan weer doet, dan kom je een heel eind. Maar ik ben geen schade-expert, ik heb geen idee of dat haalbaar is."
Voorlopig is het ZAC-bestuur druk naar vervangende sportzalen aan het zoeken. Dat valt niet mee, heeft Bwefar ervaren. "Zwolle zit al dun in zijn zaalruimte, we zullen het moeten hebben van de incourante uren. Drie keer in de week trainen, zoals under-18 doet, zit er voorlopig niet in. Het wedstrijdschema kunnen we wel redden door de eerste weken enkel uit te spelen."
bron: stentor.nl