(Particuliere) Beveiligingsvoertuigen

Auteur Topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen  (gelezen 137510 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #140 Gepost op: 18 mei 2013, 13:08:45
Klopt, alleen de tekst STOP of VOLGEN kan worden aangezet.
O0


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #141 Gepost op: 18 mei 2013, 16:57:34
Klopt, alleen de tekst STOP of VOLGEN kan worden aangezet.

Bedankt voor het antwoord.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #142 Gepost op: 18 mei 2013, 17:30:03
Klopt, alleen de tekst STOP of VOLGEN kan worden aangezet.
Op de transporter stond toch echt controle vorige week. ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #143 Gepost op: 18 mei 2013, 18:16:06
Ligt eraan welke Matrix erin zit. Als er een korte Smart Messenger achterin zit, is het een Multi tekst versie die geprogrammeerd kan worden met verschillende sequenties.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #144 Gepost op: 18 mei 2013, 20:49:40
Daarin staat "Stop controle" of "Volgen controle". Bij het betreden van het terrein staat ook in de papieren die je hoort te lezen en ondertekenen dat je hieraan gevolg geeft en bij weigering de politie wordt ingeschakeld. :-X

Deze mensen denken totzelfs dat ze je mogen weigeren te vertrekken als alle documenten kloppen omdat hun de lading niet goed gezekerd vindt.  >:(

Wacht ff hoor, stel dit voertuig geeft mij een stopteken waar ik niet aan voldoe. Dan gaan ze de politie bellen omdat ik me niet aan de huisregels houd? Volgensmij is dat nog steeds civielrechterlijk en hoef ik helemaal geen stoptekens van deze voertuigen op te volgen, ook niet op hun terrein.
Kan iemand mij hier meer over vertellen? Vind het best interessant. Ik zie dat deze voertuigen geheel opgebouwd zijn met blauwe verlichting en zelfs geluid, rijden ze hiermee op de openbare weg???? Hoe is dit in de regelgeving verwerkt????

Ik ga er vanuit dat ze met OGS mogen rijden, anders zouden ze niet zo'n opbouw hebben.  :o
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #145 Gepost op: 18 mei 2013, 20:52:16
Zodra je het terrein op wilt, dien je akkoord te gaan met hun regels....anders kom je er niet op.
En als je geen gehoor geeft aan het stopteken, krijg je strafpunten, ik dacht dat je bij 5 strafpunten het terrein niet meer op mocht.

Voor de openbare weg is dit gedoogd, maar ze worden waarschijnlijk in een aparte categorie binnen de wetgeving gebracht.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #146 Gepost op: 18 mei 2013, 20:57:45
Op dit bedrijfsterrein zijn de regels van de wegenverkeerswet en RVV van toepassing.
Naar mijn weten is de regelgeving inzake de OGS onderhavig aan de wegenverkeerswet en het RVV.

Dan krijgen we het gegeven dat er opgetreden wordt en dat men achteraf in een civielrechterlijke zaak kan trachten dit tegen te spreken.
Bij instappen begint de inzet.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #148 Gepost op: 18 mei 2013, 21:06:38
Zodra je het terrein op wilt, dien je akkoord te gaan met hun regels....anders kom je er niet op.

Oke, maar als ik akkoord ga met de regels en vervolgens het stopteken niet opvolg is dit een civiele zaak. Daar kan de politie niets in betekenen, ik overtreed het wetboek van strafrecht namelijk niet.

Op dit bedrijfsterrein zijn de regels van de wegenverkeerswet en RVV van toepassing.
Naar mijn weten is de regelgeving inzake de OGS onderhavig aan de wegenverkeerswet en het RVV.

Dat kan, ik zie namelijk dat dit NIET een voor het openbaar verkeer openstaande weg is. Volgensmij mogen ze best OGS voeren op privé terein wat niet openbaar toegankelijk is (dus afgesloten dmv slagboom oid), willen ze op de openbare weg rijden hebben ze een vergunning nodig voor de lichtbalk en een ontheffing voor het gebruik hiervan.
Mijn vraag is dus ook; rijden ze ook buiten het terrein en hebben ze dan die vergunning/ontheffing? En waarom willen ze überhaupt blauw op hun wagens hebben? Dat stopteken is ook mooi, maar los van de huisregels heeft het geen enkele juridische grond. Ik kan ook wel een eigen wetboek gaan maken voor mijn achtertuin, maar dat blijft een civiele zaak.

Of kan iemand mij vertellen hoe e.e.a. is geregeld bij deze bedrijven dat zij wel OGS mogen voeren en hun stoptekens WEL verplicht zijn?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #149 Gepost op: 18 mei 2013, 21:09:51
Ik ga er vanuit dat ze met OGS mogen rijden, anders zouden ze niet zo'n opbouw hebben.  :o

Met OGS mogen deze heren op eigen terrein rijden, net als iedereen. Alleen bij de poort staat dat verder alle regels van het RVV gelden, dat betekend ook art. 5. en daar zal bij een ongeval denk ik wel goed naar gekeken worden. :|
Verder kunnen ze net als de bewaking van de bloemenveiling een ontheffing hebben om te mogen rijden met uitgeschakelde OGS op de openbare weg tussen de eigen locatie's. O0

Oke, maar als ik akkoord ga met de regels en vervolgens het stopteken niet opvolg is dit een civiele zaak. Daar kan de politie niets in betekenen, ik overtreed het wetboek van strafrecht namelijk niet.
Alleen houden ze je op het terrein op verdenking van, en dat is wel een zaak van de politie om dat te constateren. Eigenlijk net als een winkelbeveiliger dat doet, die mag ook niet in je tas kijken maar hoort daarvoor de politie in te schakelen(bij mijn weten).
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.