Ik citeerde jou vanwege het linkje naar het ongeval, maar mijn bericht was meer een reactie op de discussie in het algemeen
Ik vraag mij alleen wel af wat er wordt bedoeld met "kunnen zij ook een inschatting maken in welke mate het incident gevolgen heeft voor het bedrijfsproces."
Grtz,
Marcel
Tata Steel is een enorm bedrijf, met een 24/7 doorgaand proces, verschillende fabrieken en talloze vervoersbewegingen over weg, water en spoor op, van, en naar het fabrieksterrein. Bovendien zijn diverse bedrijven van derden op of nabij het terrein gevestigd. Een relatief klein incident op, of in de directe omgeving van, het fabrieksterrein kan dan al verstrekkende gevolgen hebben voor het bedrijfsproces.
Zo wordt bij een ongeval of brandmelding op het terrein direct het treinverkeer op het complex stilgelegd, om de hulpdiensten niet te belemmeren tijdens het aanrijden. Als duidelijk is welke gevolgen het incident heeft, en of dit onder controle is, wordt het treinverkeer geheel of gedeeltelijk weer vrijgegeven. Maar het kan ook zijn dat door brand of ander incident een fabriek geheel of gedeeltelijk stilgelegd moet worden. Je kunt je voorstellen dat een te lange onderbreking van een deel van de activiteiten op het terrein, verstrekkende gevolgen kan hebben voor de bedrijfscontinuïteit. En dat betekent weer iets voor klanten, toeleveranciers, derden...
Om even bij het ongeval van afgelopen week te blijven, zal dit natuurlijk niet gelijk het bedrijf ontregelen. Maar als de Wenckebachstraat als gevolg van het ongeval enkele uren afgesloten geweest was, was het wellicht aan de DBB geweest om verkeer op het eigen terrein om te leiden via andere poorten van het fabrieksterrein. Of wat te denken van de opkomst van de bedrijfsbrandweer naar de kazerne bij de Wenckebachtpoort.