Zodra je het terrein op wilt, dien je akkoord te gaan met hun regels....anders kom je er niet op.
Oke, maar als ik akkoord ga met de regels en vervolgens het stopteken niet opvolg is dit een civiele zaak. Daar kan de politie niets in betekenen, ik overtreed het wetboek van strafrecht namelijk niet.
Op dit bedrijfsterrein zijn de regels van de wegenverkeerswet en RVV van toepassing.
Naar mijn weten is de regelgeving inzake de OGS onderhavig aan de wegenverkeerswet en het RVV.
Dat kan, ik zie namelijk dat dit NIET een voor het openbaar verkeer openstaande weg is. Volgensmij mogen ze best OGS voeren op privé terein wat niet openbaar toegankelijk is (dus afgesloten dmv slagboom oid), willen ze op de openbare weg rijden hebben ze een vergunning nodig voor de lichtbalk en een ontheffing voor het gebruik hiervan.
Mijn vraag is dus ook; rijden ze ook buiten het terrein en hebben ze dan die vergunning/ontheffing? En waarom willen ze überhaupt blauw op hun wagens hebben? Dat stopteken is ook mooi, maar los van de huisregels heeft het geen enkele juridische grond. Ik kan ook wel een eigen wetboek gaan maken voor mijn achtertuin, maar dat blijft een civiele zaak.
Of kan iemand mij vertellen hoe e.e.a. is geregeld bij deze bedrijven dat zij wel OGS mogen voeren en hun stoptekens WEL verplicht zijn?