Ik heb het nooit gehad over de hulp verlening. Van mij mag iedereen hulp verlenen als dat een persoon of goed ten goede komt. Zou vreemd zijn als iemand daar een andere menng over heeft. Voor wat betreft "ze hebben zo goed als de zelfde bevoegdheden als de politie". Dit is gewoon niet waar, ze zijn gewoon gewoon geen algemeen opsporingsambtenaar. Leuk en mooi initiatief zie verkeerscontrole maar als een chaufeur dr geen zin in heeft houd het wel een beetje op voot tata.
Niet meewerken aan een controle van de DBB van Tata heeft wel degelijk gevolgen niet in de zin van wetgeving waar de politie zich op kan baseren maar als ik gesnapt wordt op te hard rijden en maling heb aan de staandehouding door de DBB kom je eenvoudig niet verder dan de poort en gaan de slagboompjes dicht, gevolg dat je er na een registratie voorlopig niet meer op het terrein komt en als je het echt bond hebt gemaakt kom je er zelfs nooit meer op en er zijn zelfs voorbeelden dat het bedrijf waarvoor men werkt de toegang tot het terrein is ontzegt, nee een PV in de vorm van een prent kun je er niet oplopen maar ik denk dat je die beter kunt oplopen dan bijvoorbeeld einde dienstverband.
Ik heb kippers hun lading hoogovenszand zien storten aan de poort, ik heb zelf een tijdelijke rijontzegging gehad op het terrein, en ook daar kent men verschillende vormen van, in mijn geval alleen voor bedrijfsvoertuigen maar kan zomaar ook voor je eigen auto zijn en denk erom het ligt allemaal vast, eigen personeel of contractor je hebt gewoon een dossier. Alcohol controles... ook die houd men en drank op is minimaal een schorsing aan je broek.
Kortom men heeft best wel de nodige sancties voor je op de plank liggen te starten met een (geregistreerde) waarschuwing via strafpunten tot ontslag.....
De matrixen waarvan jij vermoed dat er "stop politie" op staat heeft men inderdaad zij het met de tekst "stop bewaking" en in de bedrijfregelmenten is gewoon vast gelegd dat die opgevolgd moeten worden en als jij binnen komt worden die regelmenten gewoon netjes verstrekt en zou je dus kennis moeten hebben van de bevoegdheden van, niet mee eens dan niet binnen.
En wannabee gehalte ..... ik durf bijna te stellen dat ik meer respect heb voor deze, in jou ogen, wannabee's dan voor menig diender