(Particuliere) Beveiligingsvoertuigen

Auteur Topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen  (gelezen 138362 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #80 Gepost op: 5 mei 2010, 11:16:22
Dat is een mooi voertuig.
Hoe zit het eigenlijk met het blauw/blauw en eventuele geluidssignalen op deze voertuigen? Ik kan me voorstellen dat als het voertuig op eigen bedrijfsterrein rijd dat dit geen probleem is (corrigeer me a.u.b. als ik het fout heb). Ik heb het zo eens op proberen te zoeken, alleen het is me nog niet helemaal duidelijk.

Op het terrein gewoon toegestaan, buiten het terrein volgens mij niet maar dat weet ik niet zeker.

Deze voertuigen worden bijvoorbeeld ook ingezet om ambulances te begeleiden vanaf de poorten naar een incident op het fabrieksterrein.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #81 Gepost op: 6 mei 2010, 14:12:45
Dat is een mooi voertuig.
Hoe zit het eigenlijk met het blauw/blauw en eventuele geluidssignalen op deze voertuigen? Ik kan me voorstellen dat als het voertuig op eigen bedrijfsterrein rijd dat dit geen probleem is (corrigeer me a.u.b. als ik het fout heb). Ik heb het zo eens op proberen te zoeken, alleen het is me nog niet helemaal duidelijk.

In de wet staat alleen dat door de minister van V&W/Def/BinZA diensten worden aangewezen om met OGS te rijden.
Standaard hebben natuurlijk
Ambulance
Brandweer
Politie
Blauw en twee toon

Citaat
Artikel 1
1. Als hulpverleningsdiensten worden aangewezen die diensten die, voor zover de aan hen opgedragen
taak hierin voorziet, voor het vervullen van een dringende taak worden ingezet.
2. De in het eerste lid bedoelde diensten zijn de volgende:
a. de door de directie van het Rode Kruis aangewezen onderdelen van Noodhulp Nationaal;
b. de Stichting Sanquin voor een spoedtransport van bloed of bloedproducten;
c. Prorail voor de inzet van hulpverleningsvoertuigen ten behoeve van ongevallen op het spoor;
d. de door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, van Defensie, van Justitie,
van Verkeer en Waterstaat, van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer of van
Volksgezondheid, Welzijn en Sport aangewezen, onder zijn verantwoordelijkheid vallende
diensten ten behoeve van crisisbeheersing of rampenbestrijding;
e. de Stafafdeling Beveiliging, Bewaking & Vervoer van de Arrondissementale Stafdienst
Amsterdam;
f. de Milieudienst Zuid-Holland Zuid;
g. de DCMR Milieudienst Rijnmond;
h. de divisie Rotterdam Port Authority van Havenbedrijf Rotterdam N.V. ten behoeve van het
gebruik van uitrukwagens;
i. de door de minister van Justitie aangewezen functionarissen van de Landelijke Vervoersdienst
Justitie of de Landelijke Bijzondere Bijstandsverlening van de Dienst Justitiële Inrichtingen;
j. het door de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport aangewezen orgaancentrum,
bedoeld in artikel 24 van de Wet op de orgaandonatie, ten behoeve van het spoedeisende
vervoer van transplantatieorganen en het spoedeisende vervoer van transplantatieteams;
k. de door de Koninklijke Nederlandse Bond tot het Redden van Drenkelingen aangewezen
reddingsbrigades;
l. het wapen der Koninklijke Marechaussee, alsmede andere door de Minister van Defensie
aangewezen bijstandseenheden.

Artikel 2
Er is slechts sprake van een dringende taak als bedoeld in artikel 29, eerste lid, van het Reglement
verkeersregels en verkeerstekens 1990, en in artikel 1, eerste lid, in geval van:
a. een voor de mens levensbedreigende situatie die directe hulp van de betrokken hulpverleningsdiensten
vergt;
b. het voorkomen van een voor de mens levensbedreigende situatie of een situatie waarin ernstige
schade aan gebouwen of goederen ontstaat;
c. een ernstige verstoring van de openbare orde of de rechtsorde, waarvoor een directe en snelle
inzet noodzakelijk is.

Artikel 3
1. De politie, de brandweer en de diensten voor spoedeisende medische hulpverlening stellen elk
een richtlijn op met betrekking tot de werkzaamheden en de omstandigheden, waarin van de
optische en geluidssignalen gebruik mag worden gemaakt.

Dus het wordt eigenlijk gedoogd door de Politie aangezien ze geen officieel toestemming hebben.

Sommige bedrijven in de Haven van Rotterdam heb ook voertuigen met Blauw en 2 Toon (Shell en ECT).
Shell heeft dan toestemming van de lokale Politie (Rotterdam - Rijnmond) om een stukje buiten het terrein met OGS te rijden....
Maar in principe hebben ze allemaal geeen toestemming van de minster
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #82 Gepost op: 6 mei 2010, 16:32:33
Misschien tóch even de zoekfunctie (of naar de eerste blz's van dit topic toe) gaan ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #83 Gepost op: 10 juni 2010, 21:58:01
Flora Holland heeft de busjes wéér vervangen:
Een nieuwe 250 & 251 (en wéér een nieuw uiterlijk  :P)





Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 251
Soort voertuig: Surveillance            
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden: Blauwe signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO benodigdheden



Inmiddels hebben deze voertuigen geen blauwe signalering meer, maar oranje!!


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #84 Gepost op: 11 juni 2010, 01:29:36
Het is inderdaad opvallend ja.. en er zit zeker verschil tussen iets "bewaken" en "beveiligen"
Waarom men ooit voor de naam ...bewaking heeft gekozen is mij eerlijk gezegd ook een raadsel..  :D
MAAR.. ik kom er per ongeluk nog weleens op de koffie dus ik kom hier nog op terug

En weet je al waarom er voor bewaking is gekozen ?

Mijn vorige werkgever voerde ook bewaking ipv beveiliging en dat was omdat we op vaste objecten rondliepen/reden.

Deden ook wel beveiliging op evenementen ed, maar de core business was het bewaken van objecten.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Wesley.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #85 Gepost op: 11 juni 2010, 11:08:24
Inmiddels hebben deze voertuigen geen blauwe signalering meer, maar oranje!!

Dienstvoertuig 251 is de buitendienstvoertuig voor op de omligende FH terreinen  (openbareweg) Dit is oranje geworden ( Dit kan in de toekomst nog gaan veranderen )
Dienstvoertuig 250 is voor het begeleiden van hulpdiensten en blijft dus blauw


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #86 Gepost op: 11 juni 2010, 18:51:33
Flora Holland heeft de busjes wéér vervangen:
Een nieuwe 250 & 251 (en wéér een nieuw uiterlijk  :P)




Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 251
Soort voertuig: Surveillance            
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden: Inmiddels amber signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO benodigdheden


[/quote]
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Wesley.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #87 Gepost op: 12 juni 2010, 00:03:03



Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 250
Soort voertuig: Surveillance/ begeleiding van hulpdiensten          
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden: blauwe signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO/ AED benodigdheden


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #88 Gepost op: 12 juni 2010, 01:36:46



Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 250
Soort voertuig: Surveillance/ begeleiding van hulpdiensten          
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden: blauwe signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO/ AED benodigdheden

En is dit voertuig ook al ge-her-signaleerd? Of heeft dit voertuig nogsteeds blauwblauw?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #89 Gepost op: 12 juni 2010, 08:08:38
En is dit voertuig ook al ge-her-signaleerd? Of heeft dit voertuig nogsteeds blauwblauw?

Ik snap dat het lastig is, zo 's nachts ... Maar kijk eens een aantal post's naar boven  engel
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !