Luchthaven Autoriteit

Auteur Topic: Luchthaven Autoriteit  (gelezen 179415 keer)

0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #320 Gepost op: 16 oktober 2013, 15:50:59
Citaat van: Bart015 link=msg=1210526 date=1381930430
Toch heb ik sterk de indruk dat zeker op de foto met bordje aan de P en ook de rest van politie zie
Dat dat hardwarematig aanwezig is, wil nog niet zeggen dat dat met het stuurkastje (softwarematig) aangezet kan worden natuurlijk.


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #321 Gepost op: 16 oktober 2013, 15:54:22
Citaat van: Bart015 link=msg=1210526 date=1381930430
Toch heb ik sterk de indruk dat zeker op de foto met bordje aan de P en ook de rest van politie zie

Misschien dat deze er wel op zit maar niet aangesloten ;-)


TTd Delft

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • TTd Delft, complexe bedrijfsvoertuigen
    • TTd Delft
Reactie #322 Gepost op: 16 oktober 2013, 16:01:35
Beste Bart015, het stopbord dat is toegepast is een universele matrix die aan de vastgestelde specificaties voldoet. Dit bord wordt zowel voor Schiphol als de politie toegepast, echter bij Schiphol wordt softwarematig de functie aangepast zodat er geen "politie" kan verschijnen, enkel "stop".


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #323 Gepost op: 16 oktober 2013, 16:22:54
Citaat van: TTd Delft link=msg=1210546 date=1381932095
Beste Bart015, het stopbord dat is toegepast is een universele matrix die aan de vastgestelde specificaties voldoet. Dit bord wordt zowel voor Schiphol als de politie toegepast, echter bij Schiphol wordt softwarematig de functie aangepast zodat er geen "politie" kan verschijnen, enkel "stop".

dank u voor de doorslag. Ik was hier meer benieuwd naar
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #324 Gepost op: 16 oktober 2013, 17:17:23
Ben nog steeds benieuwd wanneer we op voertuigen van de hulpdiensten de Whelen Pioneer terug gaan zien.
Mondjesmaat op bijv. VOA voertuigen (en de hondenvoertuigen van G&V) zit het al, nu nog wat meer! Wenselijk in mijn ogen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TTd Delft

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • TTd Delft, complexe bedrijfsvoertuigen
    • TTd Delft
Reactie #325 Gepost op: 16 oktober 2013, 17:45:01
Jerommeke, op wens van de klant monteren wij vaak Pioneer lampen van Whelen. Deze zijn inderdaad erg mooi en hebben een krachtige lichtbundel. Nadeel wel van deze lampen is dat ze via Engeland uit Amerika worden geïmporteerd, en wegens de hoge prijs niet altijd op voorraad zijn. In geval van defect of schade kan het dus wel eens een paar weken tot maanden duren voordat er weer een lamp voorradig is.. De laatste model van de VOA is door ons ook voorzien van een totaalpakket van Whelen, en lijkt wel een kermisattractie als alle lampen branden!  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #326 Gepost op: 16 oktober 2013, 18:55:14
Citaat van: TTd Delft link=msg=1210592 date=1381938301
Jerommeke, op wens van de klant monteren wij vaak Pioneer lampen van Whelen. Deze zijn inderdaad erg mooi en hebben een krachtige lichtbundel. Nadeel wel van deze lampen is dat ze via Engeland uit Amerika worden geïmporteerd, en wegens de hoge prijs niet altijd op voorraad zijn. In geval van defect of schade kan het dus wel eens een paar weken tot maanden duren voordat er weer een lamp voorradig is.. De laatste model van de VOA is door ons ook voorzien van een totaalpakket van Whelen, en lijkt wel een kermisattractie als alle lampen branden!  O0

Ik heb recent een van de Tiguan's op Schiphol in het stikkedonker zien rijden met de gehele set-up brandend! Wat een licht! Zéker in de donkere gedeelten van Nederland (Flevopolder, bossen, stranden etc) een mooie optie. Helaas zien we in Nederland altijd dat men achter de feiten aanhobbelt qua voertuigmogelijkheden... (en dan men in de vorm van de grote hulpdiensten)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #327 Gepost op: 17 oktober 2013, 15:19:03
Zijn inmiddels meer leveranciers van LED verstralers en zoeklampen. Alleen schrikken veel mensen nog steeds van de prijs.
Bij de Pioneer is de behuizing erg geslaagd (stevig alu) en het formaat breder inzetbaar.

Ik heb zelf met meerdere lampen al kennis gemaakt (klanten willen werkelijk vanalles op een auto) en heb al diverse lampen in LED techniek voorbij zien komen. Sommigen wat beter dan de rest.

Wat ik tot nu toe in handen heb gehad, geleverd of getest:

Hella (verstralers, werklampen)
Whelen (pioneer, reguliere versie, is nu ook een nieuwe Nano)
FRC (vooral voor lichtmasten op tankautospuiten)
JW Speaker (vooral koplampen in LED techniek)

@Jerommeke: Waarom je de Pioneer nog niet zoveel ziet op auto's? Er gaat iets mis met het omrekenen van Dollars naar Ponden en van Ponden naar Euro's ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #328 Gepost op: 17 oktober 2013, 17:01:12
Citaat van: TTd Delft link=msg=1210592 date=1381938301
Jerommeke, op wens van de klant monteren wij vaak Pioneer lampen van Whelen. Deze zijn inderdaad erg mooi en hebben een krachtige lichtbundel. Nadeel wel van deze lampen is dat ze via Engeland uit Amerika worden geïmporteerd, en wegens de hoge prijs niet altijd op voorraad zijn.
Aan welke prijs moet ik denken?


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #329 Gepost op: 13 november 2013, 16:49:22






Citaat
Dienst:Luchthaven Schiphol
Afdeling:AS (Airside Support)
Standplaats:OND / AS Gebouw
Wagenpark Nr:535
Roepnummer:F1 (Frictie 1)
Kenteken:5-KVL-19
Soort voertuig:Baan frictie tester.
Merk / Type:Volkswagen Sharan
Opmerkingen:Vandaag afgeleverd.Ook inzetbaar als Patrol Voertuig daar deze de zelfde uitrusting heeft kwa verlichting en radio communicatie.
Is de vervanger van de huidige VW sharan uit 1999