Luchthaven Autoriteit

Auteur Topic: Luchthaven Autoriteit  (gelezen 181915 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #330 Gepost op: 13 november 2013, 16:53:50
Citaat van: ArjanSPL link=msg=1219746 date=1384357762





Uitgerust met een 5e wiel?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


TTd Delft

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • TTd Delft, complexe bedrijfsvoertuigen
    • TTd Delft
Reactie #331 Gepost op: 13 november 2013, 18:21:32
Voertuig is inderdaad met 5e wiel uitgevoerd, en voorzien van een totaal nieuwe achteras (verstevigd).


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #332 Gepost op: 13 november 2013, 18:45:26
5e wiel ? wat moet ik me hierbij voorstellen ?   :)


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geďnteresseerd
Reactie #333 Gepost op: 13 november 2013, 18:49:56
5e wiel ? wat moet ik me hierbij voorstellen ?   :)

Een wiel dat onder de auto vandaan klapt en contact maakt met de runway / taxiway om zo de stroefheid te testen bij bijvoorbeeld gladheid.
Hiermee wordt een meting gedaan om te bepalen of een baan gebruikt kan en mag worden.

Citaat
A smaller third wheel is attached to the rear axle by a transmission arm attached via a belt. The vertical force is controlled by a gas spring and has a guaranteed constant vertical pressure of 140k, and can be raised and lowered by a linear actuator.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #334 Gepost op: 13 november 2013, 19:32:38
Wederom een mooi voertuig geworden!


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #335 Gepost op: 13 november 2013, 21:21:04
Citaat van: ArjanSPL link=msg=1219795 date=1384364996
Een wiel dat onder de auto vandaan klapt en contact maakt met de runway / taxiway om zo de stroefheid te testen bij bijvoorbeeld gladheid.
Hiermee wordt een meting gedaan om te bepalen of een baan gebruikt kan en mag worden.

Aah oke dat wist ik dus niet, apart! Weer wat geleerd. Thanks!  ;D


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geďnteresseerd
Reactie #336 Gepost op: 13 november 2013, 23:50:12

Aah oke dat wist ik dus niet, apart! Weer wat geleerd. Thanks!  ;D
Graag gedaan.

Daar is dit forum uiteindelijk voor ;-)


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #337 Gepost op: 14 november 2013, 20:54:54
Zijn er ook beelden van het voertuig in actie? Of van de constructie van het "5de wiel" ben hier wel erg benieuwd naar.  O0
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


TTd Delft

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • TTd Delft, complexe bedrijfsvoertuigen
    • TTd Delft
Reactie #338 Gepost op: 14 november 2013, 21:05:06
ba$h, helaas... Er zijn afspraken gemaakt met Airport Partners dat wij enkel foto's mogen vrijgeven van de buitenzijde van het voertuig. De foto's van de inrichting ca. systemen blijven enkel toegankelijk voor ons én Schiphol Group. Dit geldt overigens voor alle voertuigen die gebouwd worden.


TTd Delft

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • TTd Delft, complexe bedrijfsvoertuigen
    • TTd Delft
Reactie #339 Gepost op: 14 november 2013, 21:27:55
Overigens staan wij wél klaar om alle vragen die opreizen te beantwoorden.  O0