Luchthaven Autoriteit

Auteur Topic: Luchthaven Autoriteit  (gelezen 180717 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #380 Gepost op: 30 april 2014, 01:16:55
In die zin herkenbaar zoals de Duitse, Hongaarse, Portugese en Verenigde Arabische Emiraten onder andere ze hebben, maar is het een internationaal herkenbare (of standaard) look?
Dat is een HEEL duur lichtbalkje (niet eens HONAC!) én inklapbaar!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #381 Gepost op: 30 april 2014, 01:20:54
Citaat van: ArjanSPL link=msg=1263559 date=1398813328
Vind alleen het matrix bord erg uuuhm apart, hoop dat deze inklapbaar is.
Als dit de lichtbalk is waarvan ik vermoed dat het is dan is'ie inderdaad inklapbaar.


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geďnteresseerd
Reactie #382 Gepost op: 30 april 2014, 01:25:17

Als dit de lichtbalk is waarvan ik vermoed dat het is dan is'ie inderdaad inklapbaar.

Citaat van: Caprice 9C1
Dat is een HEEL duur lichtbalkje (niet eens HONAC!) én inklapbaar!

Gelukkig, dat scheelt weer ;-)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #383 Gepost op: 1 mei 2014, 11:17:43
Ja, Matrix is inklapbaar. Paar gemeentelijke voertuigen heb ik ze ook op gezien.
Ben wel benieuwd naar de zichtbaarheid vanuit de cockpit. Ik weet dat de vorige balken een speciaal Follow-Me bord hadden dat niet standaard Matrix is, maar een fiber optic paneel, zodat de leesbaarheid onder een hoek ook beter was.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,387
Reactie #384 Gepost op: 1 mei 2014, 11:38:07
Welk merk is deze balk? En zou het (afgezien van de lichtkrant) een beter alternatief zijn voor de Whelen Freedom qua zichtbaarheid?


Gast

  • Gast
Reactie #385 Gepost op: 1 mei 2014, 11:39:21


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #386 Gepost op: 1 mei 2014, 11:47:56
Het betreft een grootschrift matrix. Normaalgesproken is dit voor stationair gebruik, of gebruik bij lage snelheden. Wel zeer duidelijk zichtbaar, ook onder een hoek.

De standaard stopborden in de Freedom lijken mij niet geschikt voor "Follow Me" instructies, aangezien een piloot zelden rechtstreeks op de balk kijkt, maar onder een hoek.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #387 Gepost op: 1 mei 2014, 12:24:42
En wat moet zo'n juweeltje nog kosten?  :)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,387
Reactie #388 Gepost op: 1 mei 2014, 12:38:03
Ik bedoelde eigenlijk de lichtbalk zelf (blauw-blauw) in vergelijking met de Freedom...


Gast

  • Gast
Reactie #389 Gepost op: 1 mei 2014, 12:46:31
Citaat van: André Welten link=msg=1263915 date=1398940683
Ik bedoelde eigenlijk de lichtbalk zelf (blauw-blauw) in vergelijking met de Freedom...

De techniek is heel anders, de Freedom LED's (eigenlijk Justice hoek-LEDs) zijn linear, de Solaris ROC units gebruiken de indirecte manier, LED's bovenin de unit worden gereflecteerd, de LED's zelf zie je niet.
De Traffic Storm is volgens mij niet gecertificeerd voor Nederland in Klasse II blauw, toch Ruud? Qua kostenplaatje vind ik dat ook niet zo gek.