Ben ik het helemaal mee eens.
Ik wil nog een stap verder gaan.
Laten we de nu geldende maximumstrafmaat van alle gevangenisstraffen omzetten naar minimumstraf en de nieuwe maximumstrafmaat 2 x de dan geldende minimumstrafmaat maken.
Kom je vervolgens met je poten aan de hulpverleners en/of goederen van Ambulance- / Brandweer- en Politiepersoneel dan komt daarbovenop nog eens een schade vergoeding van de aangerichte schade aan de goederen en vervolgens een schadevergoeding door de rechter opgelegd van minimaal 5000,00 Euro per betrokken medewerker van die instantie.
Aan deze beroepsgroepen kunnen dan wat mij betreft minimaal de onderstaande beroepsgroepen worden toegevoegd.
Beveiliging / Verkeersregelaars / Takelwagenchauffeurs / ANWB / Tram- en Buschauffeurs en NSpersoneel.
Als HV'ers ga je naar plaatsen waar een crisis/incident/enz aan de hand is. Bij zo'n incident reageren mensen vaak emotioneel. Dat is in alle tijden al zo geweest. Wat nu fout gaat is dat men het respect voor HV'ers kwijt is. Iederéén weet het beter en weet hoe je een incident moet oplossen...
Kijk hier op het forum maar eens hoe sommige pubers, wannabee's (politieagenten, brandweermannen, ambuplegen), enz, enz, reageren... zonder volledige kennis van zaken. Blijkbaar vinden we het hier heel normaal dat ze hier zo reageren. Sommigen gaan elkaar zelfs versterken in hun mening.
Nu moet je de situatie van het forum verplaatsen naar de boze buitenwereld. Je staat bij een familielid waarvoor je de ambu gebeld hebt en het duurt wel 15 minuten voordat die er is... daarna gaan die mensen ook nog eens rustig aan het werk terwijl je familielid naar het ziekenhuis moet.... Jij weet wel wat er moet gebeuren!!! Op de brancard en naar het ziekenhuis!!! En dat zal je ze ook wel eens vertellen!!
Alles heeft te maken met respect en dat je vertrouwen hebt in de HV'er. Blijkbaar groeit er nu een generatie op van mensen die dit nooit geleerd is. Daar helpt geen verhoging van de straffen op. Hoe dit ooit gekomen is?? Ik zou het niet weten. Waarschijnlijk ligt de oorzaak in een te vrije opvoeding en een individuele samenleving. Niet meer het
wij gevoel maar een
ik gevoel. Met een straf tref je alleen het individu mee die toch al verkeerd gereageerd heeft. Het leed is dan al geschied.
Wat wel zou helpen is het 'heropvoeden' van de mensen, de mentaliteit moet veranderen. Dit kan je alleen doen door voorlichting te geven en publiekscampagnes op te zetten. Ga de buitenwereld maar vertellen wat er gebeurt bij een incident en hoe een incident afgehandeld wordt. Ga de mensen, die het nog niet weten, vertellen dat een ambulance probeert op de plaats van het incident een slachtoffer 'stabiel' te krijgen voordat hij/zij vervoert wordt. Ga vertellen aan 'toekomstige' klanten dat dit beter is voor de patiënt... Vroeger was het 'inladen' en rijden. Er was bij het incident haast geen contact met de omstanders. Tegenwoordig is dat wel anders.
Misschien moet je eens bij jezelf beginnen hier op het forum door soms wat meer vertrouwen te hebben in je medemens, hulpverlener, justitie, rechtelijke macht en regering... Als je het zelf allemaal beter weet... waarom zit jij dan niet op die plaats...
;)No match or regex error.
P2000 gevonden: