Landelijke Politiedag 2008 - 11 oktober

Auteur Topic: Landelijke Politiedag 2008 - 11 oktober  (gelezen 11724 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #10 Gepost op: 13 september 2008, 00:21:05
Ik heb mij zojuist ingeschreven voor het ochtendprogramma van de opendag van de Politieacademie in Amsterdam. :)


Gast

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 13 september 2008, 01:05:29
De politievoertuigengroep met haar US police cars en bikes zal weer als vanouds in de regio Haaglanden de diverse bureaus onder toeters en bellen bezoeken!

I'll be there  O0


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #12 Gepost op: 13 september 2008, 12:08:11
ik ga een kijkje nemen in Amsterdam  :D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 18 september 2008, 13:36:09
Overzicht van de korpsen + locaties:

1. Groningen --> gezamenlijk met Friesland en Drenthe te Assen
2. Friesland --> gezamenlijk met Groningen en Drenthe te Assen
3. Drenthe --> gezamenlijk met Groningen en Friesland te Assen

4. IJsselland --> gezamenlijk met Twente en Noord- en Oost Gelderland te Zwolle
5. Twente --> gezamenlijk met IJsselland en Noord- en Oost Gelderland te Zwolle
6. Noord- en Oost Gelderland --> gezamenlijk met IJsselland en Twente te Zwolle

7. Gelderland Midden --> Barneveld

8. Gelderland-Zuid --> Culemborg

9. Utrecht --> geen deelname

10. Noord-Holland-Noord --> Alkmaar, Den Helder, Hoorn

11. Zaanstreek - Waterland --> Purmerend

12. Kennemerland --> geen deelname

13. Amsterdam-Amstelland --> Amsterdam (de Dam)

14 Gooi- en Vechtstreek --> Weesp

15. Haaglanden --> alle bureau's (?)

16. Hollands-Midden --> Leiden

17. Rotterdam-Rijnmond --> geen deelname

18. Zuid-Holland-Zuid --> geen deelname

19. Zeeland --> geen deelname

20. Midden-West-Brabant --> Baarle-Nassau / Baarle-Hertog, Oosterhout, Bergen op Zoom, Tilburg

21. Brabant Noord --> geen deelname

22. Brabant Zuid-Oost --> geen deelname

23. Limburg-Noord --> Maasbracht

24. Limburg-Zuid --> geen deelname

25. Flevoland --> Urk, Almere


VTSPN --> Aanwezig op de locaties Amsterdam, Urk, Zwolle, Assen

Politieacademie --> Drachten, Apeldoorn, Zutphen, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag. (let op: dit betreft de academies, niet de bureau's en/of het evenemententerrein in die plaats.)


8 van de 25 (= ongeveer 1/3) korpsen doen niet mee. Erg jammer als je het mij vraagt...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 18 september 2008, 16:46:33
8 van de 25 (= ongeveer 1/3) korpsen doen niet mee. Erg jammer als je het mij vraagt...

Ja, ik vind het ook erg jammer.

Alleen is het in de tijd van bezuinigingen en te grote te korten qua personeel gewoon niet altijd voor een korps te doen.
Een politiedag kost erg veel tijd, mankracht en geld en waarschijnlijk wegen de kosten niet op tegen de ''voordelen''.

Als je ziet hoeveel Amsterdam-Amstelland twee jaar geleden in de dag had geïnvesteerd, Kennemerland vorig jaar, dan kan ik wel begrijpen dat ze nu een keer zeggen ''We slaan een jaartje over''.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #15 Gepost op: 18 september 2008, 17:00:53
Limburg Zuid heeft net op 7 september de eerste Flikkendag georganiseerd, een groots opgezet spektakel dat door 70.000 mensen is bezocht.....dan ga je nog geen maand later niet ook nog een politie-dag houden....beetje overkill


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #16 Gepost op: 19 september 2008, 11:21:54
Ja, ik vind het ook erg jammer.

Alleen is het in de tijd van bezuinigingen en te grote te korten qua personeel gewoon niet altijd voor een korps te doen.
Een politiedag kost erg veel tijd, mankracht en geld en waarschijnlijk wegen de kosten niet op tegen de ''voordelen''.

Als je ziet hoeveel Amsterdam-Amstelland twee jaar geleden in de dag had geïnvesteerd, Kennemerland vorig jaar, dan kan ik wel begrijpen dat ze nu een keer zeggen ''We slaan een jaartje over''.
Ik vind wel dat "de burger" het recht heeft om eens in de zoveel tijd te zien waar de belastingcenten naar toe gaan. Juist in het kader van "jezelf laten zien" en werving van nieuwe mensen is het goed om deel te nemen aan de politiedag. De kosten van de dag worden ook door ons betaald. Daar zal de politie bij het maken van de begroting rekening mee moeten houden. Schuiven met gelden......soms een moeilijke keus.

Maar ik ben het met je eens, dit moet niet ieder jaar gebeuren. In Culemborg is besloten om eens per 3 jaar een dag voor de hulpdiensten te houden. Werkt beter en zo wordt het niet een sleur.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 19 september 2008, 12:45:05
Ik vind wel dat "de burger" het recht heeft om eens in de zoveel tijd te zien waar de belastingcenten naar toe gaan. Juist in het kader van "jezelf laten zien" en werving van nieuwe mensen is het goed om deel te nemen aan de politiedag. De kosten van de dag worden ook door ons betaald. Daar zal de politie bij het maken van de begroting rekening mee moeten houden. Schuiven met gelden......soms een moeilijke keus.

Maar ik ben het met je eens, dit moet niet ieder jaar gebeuren. In Culemborg is besloten om eens per 3 jaar een dag voor de hulpdiensten te houden. Werkt beter en zo wordt het niet een sleur.

Helemaal mee eens, helaas zijn er op sommige bureau's niet eens genoeg mensen om aan de minimum sterkte te voldoen (bureau's dicht, geen aangifte's, auto's door andere districten waar genomen etc, dit speelt in meerdere regio's), en zijn er voorgaande jaren grote open dagen gehouden (denk aan heli's, honden, paarden, water, snelweg etc.).

Eens in de twee of drie jaar ''groot'' uitpakken lijkt mij inderdaad ook een goed idee :)

Persoonlijk vind ik het jammer dat er dit jaar een aantal regio's niet mee doen, en ben ik het er compleet mee eens, dat je de ''burger'' in de keuken moet kunnen laten kijken. Hopelijk zijn er volgend jaar weer wat meer regio's, welke een open dag houden.

Wat ik overigens wel goed vind, is dat de academie's ook open zijn O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #18 Gepost op: 22 september 2008, 14:58:53
Het berichtje vandaag op RTVNH:

Geen politiedag in Kennemerland

HAARLEM In de regio Kennemerland wordt dit jaar geen bureau opengesteld tijdens de Landelijke Politiedag op zaterdag 11 oktober.
De korpsleiding vindt het niet verantwoord mee te doen, omdat er te weinig personeel beschikbaar is. Dat maakte het regiokorps maandag bekend.
Sommige basisteams in Kennemerland hebben meer dan 20 procent vacatures voor agenten en hoofdagenten. De hulpverlening zou volgens de korpsleiding in het gedrang kunnen komen als bureaus in de regio opengaan voor het grote publiek tijdens de Landelijke Politiedag.

22 september 2008 - 14:17

Misschien dat er eens wat meer aan een multidisciplinaire hulpverleningsdag gedacht kan worden?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 24 september 2008, 14:22:00
'Gemis aan politieagenten in Kennemerland duurt nog jaren'

www.haarlemsdagblad.nl

Gepubliceerd op 23 september 2008, 18:22
Laatst bijgewerkt op 23 september 2008, 18:30

haarlem -  
Haarlem, Haarlemmermeer, IJmuiden en omliggende gemeenten moeten waarschijnlijk nog zo'n twee jaar worstelen met een fiks gebrek aan politieagenten op straat.

Het korps Kennemerland probeert al enige tijd uit alle macht nieuwe uniformdragers binnen te halen, maar is niet of nauwelijks in staat her en der ontstane personeelstekorten weg te werken. Daardoor moeten agenten van vrijwel alle wijkteams in de regio geregeld overuren maken, erkent korpsleidinglid Eveline Rutten.

Volgens Rutten, als directeur bedrijfsvoering verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van de politie Kennemerland, tracht het korps onder meer uniformdragers los te weken bij de Koninklijke Marechaussee. Dat lukt soms, maar met mondjesmaat.

Lees meer in de krant van woensdag
Samen sterk in de hulpverlening!