Zelf doe ik de coördinatie bij grotere evenementen.
Hier wil het wel eens voorkomen dat er ook hulpverleners van andere verenigingen bijzijn, omdat wij het met onze eigen club niet kunnen bezetten.
Een week voor het evenement komen alle hulpverleners bijeen waar ik ze de ins en outs over het evenement en de verwachtingen vertel. Tevens kunnen ze zo even kennis maken metelkaar. Ook hierin is tijd voor vragen vanuit de groep.
Tijdens evenementen heb ik nog nooit problemen gehad, en diat komt volgens mij gewoon door de voorbespreking die we houden.
Waarom zou je geen vertrouwen hebben in hulpverleners die geen lid zijn van je eigen vereniging??
Even een klein voorbeeld.
Bij ons in de groep zit een hulpverlener die bij oefeningen altijd het voortouw neemt. Zowel praktijk en theorie zit er bij deze man goed in, niets op aan te merken.
Maar tijdens een evenement wat we hebben gehad kwam een man tenval en had een openbeen breuk.
Iets wat echt wat voor hem was dacht ik nog, daar hij dat op de oefenavonden bij de lotus ook altijd goed deed en steeds het voortouw neemt.
Niets bleek minder waar, hij riep mij op voor assistentie en vroeg of ik het even over kon nemen, hij kon er op dat moment niet mee omgaan.
Zo zie je maar, zelfs je eigen mensen waar je de hoogste verwachtingen van hebt kunnen wel eens hun dag niet hebben.
Mijn advies, spreek van te voren met de hele groep wat je verwacht, laat ze bij elkaar komen en kennis met elkaar maken. Geef ook de tijd om vragen uit de groep te laten komen. Zo ga je nooit onvoorbereid op pad.
Noteer de namen van de mensen en aan het einde van de dag kun je ze voor jezelf beoordelen of je ze een volgende inzet wel of niet mee wil nemen.
Informeer wel hoe het zit met de verzekering, moet jij de mensen meeverzekeren of worden ze door hun eigen organisatie of vereniging verzekerd.