tja, wat zal ik zeggen............had niet eens dienst, maar wel natte poten.
Samenloop van omstandigheden, kort voor hoog water. 10 minuten later traileren had minder spectaculair plaatje opgeleverd.
Er zat zoals aangegeven mogelijk toch een kuiltje met wat losser zand.
Traileren ging vlot en zoals je aan de man naast de achterzijde van de truck kunt zien, staat deze juist over zijn enkels in het water.
Toen de boot op de trailer stond is er maar één korte poging ondernomen om er met trailer en al uit te rijden. Daarna is deze onmiddelijk ontkoppeld en met mankracht naast de truck geduwd om wat ruimte te hebben. Ook toen lukte het echter niet om in één poging los te komen waarna dit ook onmiddelijk is gestaakt, en assitentie is ingeroepen. Toen korte tijd later lierkabel en tros waren belegd stond de truck binnen 1 minuut op het droge (ligt vast in GPS data). Er was namelijk alleen een kort trekje nodig bij het uitklimmen van het kuiltje waarna de truck zelf verder reed.
Mogelijk had een 2e zelfstandige poging wel tot succes geleid maar voor hetzelfde geld was de boel ook vaster komen te staan.
Achteraf bezien was een sleepje naar de haven mogelijk verstandiger geweest maar dan had je weer een ander spectaculair verhaaltje en plaatje gehad. Men is toch gauw geneigd om zijn zaken zelf op te knappen.
In ieder geval was het een goeie oefening, o.a. voor de C2000 communicatie en gebruik van de lier van de nieuwe hulpverleningsauto van de brandweer.
Inderdaad had een eigen lier met anker tot een vlotte oplossing geleid. Of zoals gezegd iets later traileren waarbij de truck al korte tijd na hoog water geheel droog had gestaan en eenvoudig met een rijplaatje onder een wiel zelf weg had kunnen rijden. Achteraf is het altijd heel eenvoudig te duiden wat er fout ging.
Kees