Politie VOA Voertuigen

Auteur Topic: Politie VOA Voertuigen  (gelezen 192614 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #70 Gepost op: 27 september 2009, 22:35:54

Dienst:                            Politie Amsterdam-Amstelland Dienst Controle Infrastructuur Verkeer.
Soort voertuig:                 Forensisch Technische Verkeers Onderzoek.
Merk en type:                  Chevrolet GMT 600
Roepnummer:                  71.03

Overige bijzonderheden:    Voertuig is in de loop der tijd vele malen aangepast, in de volgorde -> cameramast -> oranje zwaailamp ->grote schijnwerpers (nog niet op de foto zichtbaar). Opbouw is gelijkend aan de Chevrolet GMT 600 ambulance's.


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #71 Gepost op: 3 oktober 2009, 17:27:27



Is dit niet een oude ambulance geweest? Vindt het maar een apart voertuig.
Brandweer Papendrecht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #72 Gepost op: 3 oktober 2009, 17:58:26

Is dit niet een oude ambulance geweest? Vindt het maar een apart voertuig.

Nee, Amsterdam-Amstelland heeft al enkele generatie's VOA voertuigen op basis van ''ambulance'' Chevrolet's ;) Voertuig is nieuw aangeschaft door Amsterdam
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #73 Gepost op: 3 oktober 2009, 18:02:15
Nee, Amsterdam-Amstelland heeft al enkele generatie's VOA voertuigen op basis van ''ambulance'' Chevrolet's ;) Voertuig is nieuw aangeschaft door Amsterdam

Oke, waarom kiezen ze dan voor dit model en niet voor een Sprinter of een Vito? Amsterdam-Amstelland is volgens mij een van de enige regio's met deze auto's?
Brandweer Papendrecht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #74 Gepost op: 3 oktober 2009, 18:10:17
Oke, waarom kiezen ze dan voor dit model en niet voor een Sprinter of een Vito? Amsterdam-Amstelland is volgens mij een van de enige regio's met deze auto's?

Omdat Amsterdam al generatie's Chevrolet rijd en dat blijkbaar schijnt te bevallen, foto's daarvan kun je zien op politievoertuigen.nl -> regiopolitie en gemeentepolitie.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #75 Gepost op: 3 oktober 2009, 19:24:10
Oke, waarom kiezen ze dan voor dit model en niet voor een Sprinter of een Vito? Amsterdam-Amstelland is volgens mij een van de enige regio's met deze auto's?
waarom kies jij bijvoorbeeld voor een opel? waarom geen renault of waarom geen mercedes  :-X


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #76 Gepost op: 3 oktober 2009, 20:03:12
waarom kies jij bijvoorbeeld voor een opel? waarom geen renault of waarom geen mercedes  :-X

De meeste VOA voertuigen in Nederland zijn volgens mij Mercedes-Benz voertuigen.
Brandweer Papendrecht


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #77 Gepost op: 3 oktober 2009, 20:29:31
Nee, Amsterdam-Amstelland heeft al enkele generatie's VOA voertuigen op basis van ''ambulance'' Chevrolet's ;) Voertuig is nieuw aangeschaft door Amsterdam

Even een kleine aanvulling. In de jaren 60 van de vorige eeuw reed de toenmalige "Technische en Ongevallendienst" al met de Chevrolet, de C-10 Panel Van, daarna heeft men met de Citoën, Fiat en Mercedes gereden.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #78 Gepost op: 4 oktober 2009, 21:21:38
Flevoland heeft sinds kort een nieuwe VOA-bus, een Citroën Jumper (gaan de patatwagen-tijden weer herleven? :p) Hoop binnenkort een fotootje te maken :)


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #79 Gepost op: 5 oktober 2009, 19:31:10
Weet je zeker dat het een Citroën Jumper is, want de nieuwe Ford Transit lijkt er verdacht veel op. En Flevoland is toch al jaren een Ford regio ;)
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.