ik neem aan dat de beste agent best weet hoe je de vierwielaandrijving inschakelt, maar
door open differentieel niet zichtbaar op de video. Wat ook veel verschil kan maken is de bandenspanning,
meteen laten zakken als je dreigt vast te rijden, dan kom je nog een stukje verder.
Vastrijden gebeurt tijdens normaal rijden vaak in een fractie van een seconde. Als je merkt dat je de bandenspanning moet gaan verlagen omdat je anders vast komt te zitten, ben je al te laat.
ik heb vorige week nog een opfrissingscursusje 4x4 geha, en onderstaande tip kwam van onze instructeur:
1.5 bar en 2800 toeren bij een diesel - het is niet "het nieuwe rijden" maar ja, op het strand kom je niet om economisch te doen. met 2800 toeren in z'n 2 of 3 rij je hard genoeg, en je hebt altijd genoeg power over
Zit je echt vast, kan je nog naar 0.8 bar.
En als je dan echt vastzit, zijn er altijd wel een paar behulpzame strandbezoekers op het strand die je bodemplaat uit willen graven