In geval van calamiteit(en) kan men niet anders. Men is dan afhankelijk van hulpverlening uit de directe omgeving. Maar heb je het b.v. over een grote Amerikaanse basis op grondgebied van een ander land, dan heeft men een eigen uitrukpost brandweer, ziekenhuisje met ambu en natuurlijk eigen ordediensten. Maar goed, als we van een calamiteit spreken is alle hulp welkom, indien nodig. Op Amerikaanse terreinen in uitzendgebieden (bv. Iraq, Afghanistan) heeft men zelfs vestigingen van New York pizza, Mc. Donalds, Burger King, etc...
Voor de rest gelden op de betreffende ambassades alle regels en wetten van dat land. Als je ooit in het buitenland in de problemen komt, door een of andere rare wet (bv Dubai, waar dat vrijende stelletje opgepakt is en een aantal jaren moet brommen) en je kunt zorgen dat je z.s.m. de Ned. ambassade in kan vluchten, doen!
je heb hier deels gelijk in werk zelf op een ambassade, en ben gewoon in dienst van een nederlands beveligingsbedrijf. hier door ben ik idd vrijer als een normale beveiliger. alleen kunnen wij jouw dus ook de toegang weigeren of je "uitleveren" na aanhouding op het terrein van de ambassade aan de locale overheden.
Verder kunnen de nederlandse overheden niet zomaar binnen komen voor bijv inspectie of onderzoek.
en die ogs op de diverse US voertuigen mogen officieel niet gebruikt worden zou ik niet weten. het zijn militaire voertuigen en daar gelden andere internationale afspraken voor, net als voor hun wapen dragen op nl grond gebied.
maar als er op een andere locatie echt stront is weet ik zeker dat de amerikanen er schijt aan hebben of het mag of niet:P:P.