Politie overige voertuigen

Auteur Topic: Politie overige voertuigen  (gelezen 153983 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
Reactie #60 Gepost op: 8 april 2009, 21:10:16
KADI voertuig met toeters en bellen, voor als de koffie met spoed nodig is!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #61 Gepost op: 8 april 2009, 21:40:57
of om in een colonne mee te rijden. Of om te gebruiken in onvoorziene omstandigheden.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #62 Gepost op: 8 april 2009, 21:43:19
KADI voertuig met toeters en bellen, voor als de koffie met spoed nodig is!

Koffie is altijd met spoed nodig 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 9 april 2009, 19:53:15
In Amsterdam is de koffie,thee,soep,warmeworst en wcoplegger en trekker helemaal niet herkenbaar. Er zitten alleen opklapbare bordjes op waar politie opstaat. En 9 van de 10 keer zijn die dichtgeklapt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #64 Gepost op: 9 april 2009, 20:58:02
Zal wel met de BPM regeling te maken hebben .... Volgens mij was het zo, dat opvallende voertuigen voorzien van een zwaailamp en striping geen BPM hoeven te betalen ..... ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #65 Gepost op: 9 april 2009, 21:39:04
Zal wel met de BPM regeling te maken hebben .... Volgens mij was het zo, dat opvallende voertuigen voorzien van een zwaailamp en striping geen BPM hoeven te betalen ..... ;)

daar gaan meerdere verhalen over... zogaat het verhaal dat alleen striping voldoet, of datals het voertuig ingeschreven staat als hulpverleningsvoertuig of... of...


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #66 Gepost op: 9 april 2009, 23:28:56


Dienst : Politie Haaglanden
Afdeling/Buro : Bureau CCB
Soort voertuig : video-surveillance
Merk : Mercedes Benz
Type : 312 D
Kenteken : VJ-DV-18
Wagennummer : -
Bouwjaar : 28-03-1996
In dienst sinds : 28-03-1996
Bijzonderheden : in gebruik bij de Officier van Dienst

Grtz,
Marcel

Is niet helemaal waar/ Het voertuig is in gebruik bij bureau CCB en wordt ingezet bij grote ME inzetten of andere evenementen...is trouwens de enige in NL en deze wordt op de zeer korte termijn vervangen voor een nieuwe ;)


USMC

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 23 april 2009, 00:33:19


Dienst : Politie Haaglanden
Afdeling/Buro : -
Soort voertuig : ondersteuningsvoertuig
Merk : Mercedes Benz
Type : 315 CDI Sprinter
Kenteken : 24-ZK-SH
Wagennummer : 7919
Bouwjaar : 05-03-2008
In dienst sinds : 05-03-2008
Bijzonderheden : -

Grtz,
Marcel



dit voertuig wordt nu (bijna) dagelijks gebruikt voor het PE, Parate Eenheid.


USMC

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 23 april 2009, 00:43:53
In geval van calamiteit(en) kan men niet anders. Men is dan afhankelijk van hulpverlening uit de directe omgeving. Maar heb je het b.v. over een grote Amerikaanse basis op grondgebied van een ander land, dan heeft men een eigen uitrukpost brandweer, ziekenhuisje met ambu en natuurlijk eigen ordediensten. Maar goed, als we van een calamiteit spreken is alle hulp welkom, indien nodig. Op Amerikaanse terreinen in uitzendgebieden (bv. Iraq, Afghanistan) heeft men zelfs vestigingen van New York pizza, Mc. Donalds, Burger King, etc... ;D

Voor de rest gelden op de betreffende ambassades alle regels en wetten van dat land. Als je ooit in het buitenland in de problemen komt, door een of andere rare wet (bv Dubai, waar dat vrijende stelletje opgepakt is en een aantal jaren moet brommen) en je kunt zorgen dat je z.s.m. de Ned. ambassade in kan vluchten, doen!  ;D

je heb hier deels gelijk in werk zelf op een ambassade, en ben gewoon in dienst van een nederlands beveligingsbedrijf. hier door ben ik idd vrijer als een normale beveiliger. alleen kunnen wij jouw dus ook de toegang weigeren of je "uitleveren" na aanhouding op het terrein van de ambassade aan de locale overheden.

Verder kunnen de nederlandse overheden niet zomaar binnen komen voor bijv inspectie of onderzoek.

en die ogs op de diverse US voertuigen mogen officieel niet gebruikt worden zou ik niet weten. het zijn militaire voertuigen en daar gelden andere internationale afspraken voor, net als voor hun wapen dragen op nl grond gebied.
maar als er op een andere locatie echt stront is weet ik zeker dat de amerikanen er schijt aan hebben of het mag of niet:P:P.


USMC

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 23 april 2009, 00:50:34


Dienst : Politie Haaglanden
Afdeling/Buro : -
Soort voertuig : video-surveillance
Merk : Mercedes Benz
Type : 312 D
Kenteken : VJ-DV-18
Wagennummer : -
Bouwjaar : 28-03-1996
In dienst sinds : 28-03-1996
Bijzonderheden : in gebruik bij de Officier van Dienst

haha dit voertuig wordt bediend door een crew van 2 personen. 1 van hen is van de technische dienst van het GMC politie haaglanden de andere is idd een hoog geplaatste politie functionaris. de OVJ geeft in sommige gevallen idd toestemming. ook zijn er in de regio vaste plekken waar he altijd in gezet mag worden.
tevens bevat deze auto een losse camera en zend apparatuur om de beelden nterug te sturen naar het HB.

dit uit betrouwbare bron (zelf voor de afdeling gewerkt:P en nog zeer regelmatig contact)