Hier kunt u uw foto's plaatsen van OvD voertuigen.
Voertuigen van HOvD, Stafofficier, Commandant, e.d. zijn ook welkom.
Misschien is het wat om de topic-titel aan te passen? Bijvoorbeeld:
(H)OVD-, CVD- en overige stafvoertuigen. Die zijn hier ook prima op hun plek hoor
Fraai voertuig overigens!
Heeft bij jullie de HSB ook een functie 'in het veld' (al dan niet letterlijk )?
De HSB's in de regio's waar ik bekend mee ben, hebben alleen een (klein) dienstautootje om op te komen voor het ROT. Daar zit verder geen opbouw in of iets dergelijks.
Ik snap wat je bedoelt. Daar zit een verhaal aan vast.
Het Hoofd Sectie Brandweer is binnen onze regio een “nieuwe functie” In het gebied West hadden we altijd twee HOVD’en tegelijkertijd beschikbaar HOVD West A en B. Eén voor in het veld en de ander voor het ACB en het ROT. Ze bepaalden na alarmering zelf hoe de taken verdeeld zouden worden.
In de praktijk beviel dit toch niet helemaal en bovendien hadden we wat scheefgroei in beschikbare mensen en ruimte in de piketten. Daarop is besloten om de piketten HOVD West A en B uit elkaar te trekken een piket HOVD West en HSB. Hierbij zijn tevens één van de leden van het piket HOVD Oost aan het piket HSB toegevoegd en is er een nieuw lid aan het piket HOVD Oost toegevoegd. Deze regeling zal vanaf oktober 2010 in gaan.
De drie nieuwe voertuigen waren echter al in bestelling voordat de piketten werden herverdeeld en er de “nieuwe” functie van HSB werd gecreëerd. Er is besloten dat de HSB hetzelfde voertuig krijgt als de HOVD’en omdat deze toch al in bestelling was. Daarmee hebben we dan tevens een reserveauto voor de twee HOVD-piketten. Als één van die auto’s om welke reden dan ook niet beschikbaar is kan de auto van de HSB tijdelijk naar de HOVD en kan de HSB in één van de Golfjes rijden. En daarbij denk ik overigens dat het hoe dan ook geen slechte zaak is dat we in onze regio een extra 4x4 dienstauto ter beschikking hebben. Als je een stevige natuurbrand hebt heb je er altijd meer nodig dan je denkt.