OvD / HOvD voertuigen

Auteur Topic: OvD / HOvD voertuigen  (gelezen 244818 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #290 Gepost op: 23 januari 2011, 19:18:25
Het 2e punt heb je gelijk in wat ik probeerde te zeggen alleen verkeerd geformuleerd dat je ook daar ipv een Patrol, Outlander, XC60/90 of een Landrover daar ook met een veel goedkopere auto af kan mits hij 4x4 is een Berlingo 4x4 of Fiat Panda volgens mij had die ook een 4x4 uitvoering???

Dat kun je dus niet ... Je koopt óf een goede 4x4 of je koopt geen 4x4 .... Een Berlingo 4x4 rijd op de weg voor geen meter en in het terrein is het ook niet de beste ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #291 Gepost op: 23 januari 2011, 21:14:43
:D Dit vind ik helemaal mooi..  Voertuigen  worden door de regio aangeschaft. Denk je nu echt dat het zoveel geld scheeld als ze de goedkopere variant zouden nemen? Juist niet, hij zou steeds vaker bij de garage komen te staan, en wat heb je dan?  Niks.. en heb dan nog niets gezegt over de operationele taak van de (H)OVD.........  :o :o

Daarbij komt, een fiat panda of eer Citroen Berlingo zie ik (ondanks eventuele de 4x4 uitvoering) niet makkelijk zelfstandig uit modder/mul zand komen... :-X :-X
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #292 Gepost op: 23 januari 2011, 21:33:43
:D Dit vind ik helemaal mooi..  Voertuigen  worden door de regio aangeschaft. Denk je nu echt dat het zoveel geld scheeld als ze de goedkopere variant zouden nemen? Juist niet, hij zou steeds vaker bij de garage komen te staan, en wat heb je dan?  Niks.. en heb dan nog niets gezegt over de operationele taak van de (H)OVD.........  :o :o

Tsja, het is lastig te begrijpen dat een Volvo S60 met aller er op en er aan (tot en met een automatische afstandshouder, dode-hoekcontrole etc.) in dienst komt terwijl er in heel Nederland bezuinigingen worden doorgevoerd. Zéker voor een CvD in mijn ogen totaal overbodig en niet ''beter'' dan een Volkswagen Golf of een Touran....

Dat we de Panda en Berlingo niet sirieus hoeven te nemen lijkt me logisch  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #293 Gepost op: 23 januari 2011, 21:36:00
Tsja, het is lastig te begrijpen dat een Volvo S60 met aller er op en er aan (tot en met een automatische afstandshouder, dode-hoekcontrole etc.) in dienst komt terwijl er in heel Nederland bezuinigingen worden doorgevoerd. Zéker voor een CvD in mijn ogen totaal overbodig en niet ''beter'' dan een Volkswagen Golf of een Touran....

Dat we de Panda en Berlingo niet sirieus hoeven te nemen lijkt me logisch  8)
In welk topic zitten we dan? Gaat volgens mij over (H)OVD voertuigen en CVD discussie moet naar cvd voertuigen topic..

En CVD's moeten na mijn mening ook in goedkopere auto rijden..  :-X
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #294 Gepost op: 24 januari 2011, 07:13:35
Volgens mij kom je met deze Volvo S60 ook buiten de verharde wegen niet zo heel erg ver....

Het idee van een landelijke aanbestedig zoals de HA-voertuigen is misschien toch niet zo'n heel gek idee. Dan net zoals bij de politie de kezue uit een x-aantal voertuigen , bijv. de VW Touran voor in de randstad en een fantsoenlijke 4x4 voor op de Veluwe.

Misschien tijd voor vorming van een nationale brandweer ??? Alleen al landelijk inkopen van politievoertuigen bespaard de "nationale politie" al veel geld, dan zou het bij de brandweer ook vast kunnen. Landelijke inkopen van voertuigen, kleding, gebouwen etc.


ROBMARELKO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #295 Gepost op: 24 januari 2011, 08:18:10
Volgens mij kom je met deze Volvo S60 ook buiten de verharde wegen niet zo heel erg ver....

Het idee van een landelijke aanbestedig zoals de HA-voertuigen is misschien toch niet zo'n heel gek idee. Dan net zoals bij de politie de kezue uit een x-aantal voertuigen , bijv. de VW Touran voor in de randstad en een fantsoenlijke 4x4 voor op de Veluwe.

Misschien tijd voor vorming van een nationale brandweer ??? Alleen al landelijk inkopen van politievoertuigen bespaard de "nationale politie" al veel geld, dan zou het bij de brandweer ook vast kunnen. Landelijke inkopen van voertuigen, kleding, gebouwen etc.

maak het maar is hard dat het daadwerkelijk een besparing is op het hele traject (TCO), dus niet alleen op papier. ik denk eerlijk gezegt dat het wel meevalt


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #296 Gepost op: 24 januari 2011, 12:11:22
Als je direct inkoopt bij de importeur en je als Veiligheidsregio zo ook gaat onderhandelen over prijs, dan scheelt dit terdege. Heb zelf voor een dergelijke organisatie gewerkt, voordat ik met eigen zaak begon.
OP dit moment rijden er ontzettend veel verschillende voertuigen rond.
Kijk ik puur naar het spul tot 3,5 ton

Als ik naar mijn voormalig werkgever kijk zijn het Corsa's, Agila's Polo's, S40, V40, Skoda, VW T4,  VW T5, dan weer eens een Mercedes.
Al deze voertuigen worden afzonderlijk opgebouwd, allemaal afzonderlijk onderhouden. Dit loopt aardig in de papieren. Maarja, zo loopt het immers al jaren, dus waarom zou je veranderen?
Daarnaast wordt er in sommige regio's nog niet veel multidisciplinair ingekocht, iets dat best wel iets kan schelen....

Dan heb ik het niet alleen over initiële aanschaf, maar ook over looptijd van service. Want voor ieder voertuig wordt een afzonderlijke deal afgesloten.
Wat het daarnaast in NL erg duur maakt, is dat we zo nodig de wagens allemaal zelf willen opbouwen. In plaats van door de fabriek zelf. (ik spreek hier puur over politie en kleine brandweervoertuigen, witte kolom is een ander verhaal)

Er bestaan hele pakketten die je af fabriek kan bestellen, waar werkelijk alles inzit. Mercedes heeft ze, VW heeft ze, tot en met de kastjes, dubbele accu's, mob voorbereiding etc.
Het wordt gewoon amper besteld. In 9 van de 10 gevallen in NL komt er een kaal voertuig, wordt in Nederland voorzien van kasten en systemen en wordt dan afgeleverd aan de klant.

Ok, Honac vormt een uitzondering, sinds ze onder de PON groep vallen, maar blijf me soms verbazen in dit land.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #297 Gepost op: 24 januari 2011, 13:22:16
Volgens mij kom je met deze Volvo S60 ook buiten de verharde wegen niet zo heel erg ver....

Het idee van een landelijke aanbestedig zoals de HA-voertuigen is misschien toch niet zo'n heel gek idee. Dan net zoals bij de politie de kezue uit een x-aantal voertuigen , bijv. de VW Touran voor in de randstad en een fantsoenlijke 4x4 voor op de Veluwe.

Misschien tijd voor vorming van een nationale brandweer ??? Alleen al landelijk inkopen van politievoertuigen bespaard de "nationale politie" al veel geld, dan zou het bij de brandweer ook vast kunnen. Landelijke inkopen van voertuigen, kleding, gebouwen etc.
Je moet niet alleen kijken naar Nationale Politie, Brandweer maar ook naar bv. Ambulancediensten, gemeentes, rijk, ministers en defensie als je die allemaal in dezelfde auto's types laat rijden moet je eens kijken wat een besparing dat gaat opleveren.
en nee je kan een tank niet gaan mee tellen in deze aanbesteding maar wel alle motoren, personenauto, busjes, vrachtwagens in alle soorten en maten.
1 merk 1 leverancier 1 dealer. Conclusie de complete inkoop voor het gehele wagenpark door 1 afdeling laten doen en echt eens kijken waarvoor hij bestemt is
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #298 Gepost op: 24 januari 2011, 18:58:21
En dan maar hopen dat er geen terugroepactie komt O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #299 Gepost op: 24 januari 2011, 19:17:46
Je moet niet alleen kijken naar Nationale Politie, Brandweer maar ook naar bv. Ambulancediensten, gemeentes, rijk, ministers en defensie als je die allemaal in dezelfde auto's types laat rijden moet je eens kijken wat een besparing dat gaat opleveren.
en nee je kan een tank niet gaan mee tellen in deze aanbesteding maar wel alle motoren, personenauto, busjes, vrachtwagens in alle soorten en maten.
1 merk 1 leverancier 1 dealer. Conclusie de complete inkoop voor het gehele wagenpark door 1 afdeling laten doen en echt eens kijken waarvoor hij bestemt is    

In Rusland en Oost Duitsland reden ze allemaal met Trabant en Tatra, wie weet kunnen we daar is informeren hoeveel ze daar op jaarbasis bespaarde ?

Maar nu in de echte wereld, kijken we naar wat we willen, waarvoor, hoe lang moet het meegaan en zelfs kosten, die je trouwens nooit kan vergelijken met de particuliere markt.
En soms kan dan zelfs een S of zelfs V 60 net zo duur (of goedkoop) uitkomen als een Touran of een Golfje, kwestie van goed rekenen en alles tegen elkaar wegzetten.


Delta00