Bijna goed.
Aalsmeer heeft/ had een VW LT waar de boot met trailer achter zat. De LT mocht alleen die trailer helemaal niet trekken gelet op kogeldruk, max trekgewicht en max totaalgewicht. Daarom is de boot tijdelijk achter de HV van Aalsmeer gekomen. Dit was uiteraard niet ideaal.
Gelukkig was de LT aan het einde van zijn levensduur/ afschrijvingstermijn en moest er een andere bus komen. Toen is er dus naar een bus gezocht die wel geschikt was voor de combi met de boot.
Er is dus geen nieuwe bus gekomen omdat de trailer achter de HV niet fijn was, maar omdat de oorspronkelijke boottrekker vervangen moest worden.
Allereerst was de Mercedes Sprinter nog niet afgeschreven (hij blijft, als het goed is, voorlopig rijden voor Pier Afrika). Er is zelfs nog sprake van geweest dat hij zou verkassen naar Uithoorn en dat de Transit van Uithoorn er uit zou gaan, echter bedacht men dat Uithoorn ook een nieuwe bus moest krijgen, die tevens als reserve boot-trekker kon dienen.
Men heeft eerst een tijdje met een combinatie gereden die inderdaad niet volgens de regels was. Toen heeft men een tijd met de HV de boot getrokken en te water gelaten, echter leverde dit niet het gewenste resultaat (het ging nauwelijks, de combinatie werd te lang, draaicirkel te groot en onoverzichtelijk).
Het zou natuurlijk extra mooi uitkomen als op deze manier de HV onmisbaar zou worden (daar de HV er naar alle waarschijnlijkheid tóch eerdaags uit gaat).