Adembeschermingsvoertuigen

Auteur Topic: Adembeschermingsvoertuigen  (gelezen 26934 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #30 Gepost op: 25 november 2011, 13:38:57
Lijkt me best lastig trailere met deze combinatie! 98uiye
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #31 Gepost op: 26 november 2011, 08:28:21
Lijkt me best lastig trailere met deze combinatie! 98uiye

Mwah, is gewoon een middenas aanhanger achter een (kleine) vrachtwagen. Een chauffeur die rijbewijs C+E heeft heeft gelest met grotere auto's dan dit...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #32 Gepost op: 26 november 2011, 16:41:24
Mwah, is gewoon een middenas aanhanger achter een (kleine) vrachtwagen. Een chauffeur die rijbewijs C+E heeft heeft gelest met grotere auto's dan dit...
Een grote aanhanger zie je in de spiegels bij het achteruitrijden. Dit vlot op wielen komt pas in het zicht als het bijna te laat is om tegen te sturen. Zelfde met toeringcars en een klein aanhangertje voor fietsen o.i.d. Een ellende om ergens achteruit neer te zetten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 26 november 2011, 16:47:19
Een van de redenen dat Kazerne Aalsmeer een nieuwe bus heeft gekregen, nadat ze een aantal keren hebben geprobeerd om met het hulpverleningsvoertuig de boot te vervoeren.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #34 Gepost op: 27 november 2011, 02:32:56
Uit de oude doos:
Korps: Gemeentebrandweer Amsterdam 59206
Post: Willem
Soort voertuig: AB/WO
Roepnummer: ?
Merk en type: Mercedes-Benz 508D
Fabrikant opbouw: Doeschot-Rosenbauer
Kenteken: BG-16-DZ
Bouw/dienstjaar: 1983, na ongeval uit dienst in 1988
Bijzonderheden



paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #35 Gepost op: 27 november 2011, 12:20:27
aanvulling: voertuignummer 59306
alle foto's: scan van papieren foto



Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #36 Gepost op: 11 december 2011, 09:29:17
Een van de redenen dat Kazerne Aalsmeer een nieuwe bus heeft gekregen, nadat ze een aantal keren hebben geprobeerd om met het hulpverleningsvoertuig de boot te vervoeren.

Bijna goed.
Aalsmeer heeft/ had een VW LT waar de boot met trailer achter zat. De LT mocht alleen die trailer helemaal niet trekken gelet op kogeldruk, max trekgewicht en max totaalgewicht. Daarom is de boot tijdelijk achter de HV van Aalsmeer gekomen. Dit was uiteraard niet ideaal.
Gelukkig was de LT aan het einde van zijn levensduur/ afschrijvingstermijn en moest er een andere bus komen. Toen is er dus naar een bus gezocht die wel geschikt was voor de combi met de boot.

Er is dus geen nieuwe bus gekomen omdat de trailer achter de HV niet fijn was, maar omdat de oorspronkelijke boottrekker vervangen moest worden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 11 december 2011, 11:43:33
Bijna goed.
Aalsmeer heeft/ had een VW LT waar de boot met trailer achter zat. De LT mocht alleen die trailer helemaal niet trekken gelet op kogeldruk, max trekgewicht en max totaalgewicht. Daarom is de boot tijdelijk achter de HV van Aalsmeer gekomen. Dit was uiteraard niet ideaal.
Gelukkig was de LT aan het einde van zijn levensduur/ afschrijvingstermijn en moest er een andere bus komen. Toen is er dus naar een bus gezocht die wel geschikt was voor de combi met de boot.

Er is dus geen nieuwe bus gekomen omdat de trailer achter de HV niet fijn was, maar omdat de oorspronkelijke boottrekker vervangen moest worden.

Allereerst was de Mercedes Sprinter nog niet afgeschreven (hij blijft, als het goed is, voorlopig rijden voor Pier Afrika). Er is zelfs nog sprake van geweest dat hij zou verkassen naar Uithoorn en dat de Transit van Uithoorn er uit zou gaan, echter bedacht men dat Uithoorn ook een nieuwe bus moest krijgen, die tevens als reserve boot-trekker kon dienen.

Men heeft eerst een tijdje met een combinatie gereden die inderdaad niet volgens de regels was. Toen heeft men een tijd met de HV de boot getrokken en te water gelaten, echter leverde dit niet het gewenste resultaat (het ging nauwelijks, de combinatie werd te lang, draaicirkel te groot en onoverzichtelijk).
Het zou natuurlijk extra mooi uitkomen als op deze manier de HV onmisbaar zou worden (daar de HV er naar alle waarschijnlijkheid tóch eerdaags uit gaat).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #38 Gepost op: 25 april 2012, 22:46:04
Inmiddels is de 13-3681 de A-wagen van Driemond geworden en is de 13-3685 toegevoegd aan de vloot van logistieke voertuigen.
Op Willem is een kleiner type A-wagen komen te staan, merk Opel type Movano. Iemand al foto's van dit voertuig ?


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #39 Gepost op: 26 april 2012, 13:58:00
Inmiddels is de 13-3681 de A-wagen van Driemond geworden en is de 13-3685 toegevoegd aan de vloot van logistieke voertuigen.
Op Willem is een kleiner type A-wagen komen te staan, merk Opel type Movano. Iemand al foto's van dit voertuig ?

Roepnummer toevallig?
Reden er ook geen Opel Movano's als ordonance voor Pier Afrika?