Wat jullie zeggen klopt allemaal, waar op sommige momenten moet je roeien met de riemen die je hebt.
Om even hierop door te gaan:
Een aantal burgers stond met de handen in de zakken toe te kijken. Als je handjes tekort komt, zou ik als bevelvoerder daar gebruik van maken. Het zal vast niet volgens het boekje zijn, maar zoals gezegd: roeien met de riemen die je hebt.
Bijvoorbeeld met het uitrollen van de HD slang had een burger makkelijk kunnen helpen.
De aanvalskorf van de tas naar het incident dragen kunnen burgers ook.
Ik zie pas hulp van omstanders aan het eind van het filmpje, even los van de vraag of dit nu wel of geen brandweermensen zijn.
Kan iemand mij vertellen waar het 'm in zit dat hier geen gebruik van wordt gemaakt? Cultuur bij de brandweer (het zelf op willen lossen)?
Dan zal het best eens gebeuren dat je taferelen krijgt zoals hier. En dat je dan als bevelvoerder net de pech hebt dat het gefilmd wordt en op het internet wordt gezet..... das jammer.
Maar jullie geloven toch zelf niet dat dit korps zo elke keer uitrukt.
Ik geloof zeker niet dat het korps elke keer zo uitrukt. En nu betreft het een schuur in brand, dus 'big deal' als je het mij vraagt. Maar zit ik in een brandend pand te wachten op de brandweer, ben ik 'niet blij' als het optreden op deze manier verloopt. En dat de brandweer in zo'n geval ook schuldig bevonden zou kunnen worden, kun je afleiden uit het weerwater-incident:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,25068.0.htmlIn algemene zin:
Ik ben van mening dat je kritiek niet altijd moet bestempelen of afwimpelen als 'beste stuurlui'. Vanzelfsprekend respect voor de mensen die zoveel over hebben voor de maatschappij en hun best doen om problemen het hoofd te bieden. Maar dat praat een wanprestatie niet goed.
Kritiek cq. klacht: een gratis advies tot verbetering van je dienstverlening