Gehoorschade

Auteur Topic: Gehoorschade  (gelezen 6081 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 19 september 2008, 12:35:30
O0 Mooi spul, duidelijk te zien hoe ze 'm aanmeten, in het filmpje. Al heb ik er geen geluid bij...

Dank u!  ;)

Moet je dr ff op klikken, dan krijg je em in een nieuw scherm ;)

Waarom isoleren ze de wagen niet wat beter zodat de sirene in de wagen niet meer zo hard te horen is ? Kost zeker teveel geld  :o .

Omdat sirene´s alsnog te veel herrie maken, isolatie is de laatste jaren sterk verbeterd, sterkte van de sirene´s ook. Tevens zitten bij veel ambulance´s de sirenes nog in de lichtbalk (en dus boven op het dak), in bijvoorbeeld de Mercedes ambu's zitten ze in de grill.

Reden dat ook de brandweer de laatste jaren martinhoorns verplaatst heeft van het dak naar de bumper.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #11 Gepost op: 19 september 2008, 13:18:04
Tevens zitten bij veel ambulance´s de sirenes nog in de lichtbalk (en dus boven op het dak), in bijvoorbeeld de Mercedes ambu's zitten ze in de grill.

De Kennemerlandse Sprinters hadden de sirene eerst in de balk op het dak, de nieuwe generatie heeft ze (zoals wel te zien) in de bumper ingebouwd.  O0

Kan iemand trouwens een beeld geven van de ernst van dit probleem? Zijn gevallen van gehoorschade (nog) incidenten of kampt iedereen met meer dan 10 jaar ervaring met gehoorschade?

enneh Dinges.... jij hoort geen geluid bij een filmpje? Ook last van gehoorschade? ;D ;D
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

Bart S

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 19 september 2008, 13:51:54
In het kader van de ARBO wet ben je verplicht om deze ter beschikking gestelde middelen te gebruiken. Enig verhaal is dan niet meer mogelijk op de werkgever. :o

de groeten
Bombero >:D

Nou, laat ik het dan zo omschrijven: de werkgever controleerd niet actief of je ze wel gebruikt. Uiteraard snapt iedereen dat je de baas nu niet meer aansprakelijk kan stellen bij gehoorschade...

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 19 september 2008, 14:39:34
Citaat
Moet je dr ff op klikken, dan krijg je em in een nieuw scherm

Zat op PC van de baas, onmogelijk daar geluid uit te toveren  ;)

Citaat
enneh Dinges.... jij hoort geen geluid bij een filmpje? Ook last van gehoorschade?  

Vast wel, maar is ''nihil'' te noemen.  :P

Maar goed, werkgevers dekken zich prima in, door die dopjes te verstrekken....zo werkt dat  :D

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #14 Gepost op: 19 september 2008, 23:14:44
maar er zijn ook al mensen die gehoorbeschadiging hebben opgelopen bij het aanmeten van de oorplastieken :-[
wordt als soort gum in je oor geduwd en toen trok het vacuum bij het uithalen. gevolg een bloedend trommelvlies.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 19 september 2008, 23:40:29
maar er zijn ook al mensen die gehoorbeschadiging hebben opgelopen bij het aanmeten van de oorplastieken :-[
wordt als soort gum in je oor geduwd en toen trok het vacuum bij het uithalen. gevolg een bloedend trommelvlies.

Meen je niet...?! Moet je vtv iets ondertekenen? Dat je dat spul op eigen risico laat aanmeten?

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #16 Gepost op: 20 september 2008, 23:03:17
nee volgens de vertegenwoordiger was het volkomen veilig. dus toch even oppassen als je na een paar uur oorpijn krijgt even contact met de kno

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #17 Gepost op: 20 september 2008, 23:45:34

Dat lees ik het voor het eerst. Heb al in 5 jaar tijd al 6 keer met die pastas in mijn oor gezeten en nooit problemen mee gehad.

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #18 Gepost op: 23 september 2008, 19:53:17
gaat ook meestal goed.  ::)
dat bestrijd ik ook niet
maar het kan ook anders.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #19 Gepost op: 23 september 2008, 20:25:07
Oordoppen in in het verkeer... Hm, lijkt mij toch niet de meest aantrekkelijke oplossing! Zeker als je het ontwerp van zo'n sirene is wat kritischer bekijkt. Dan zie je opeens dat het geluid amper gericht wordt en daardoor al op je auto zelf terecht komt. En vaak wordt zo'n ding dan ook nog in het midden neer gezet. terwijl als je 2 sirenes links en rechts zet + een demplaag er onder, dan kun je opeens gerichtere sirenes maken (kleinere openingshoek) en een theoretische 3dB zachter gaan... Althans, dit hebben geluidsontwerpers me altijd aan proberen te praten :| Maarja, waarom dingen bij de bron aanpakken als je er ook je personeel mee lastig kunt vallen?

Oordoppen aanmeten wat fout gaat: eerste keer dat ik dat hoor! Maar ik kan het me wel voorstellen... Bij het aanmeten van mijn oordoppen trok links ook heel kort vacuüm, geen prettig gevoel :|