bouwplantoetsing tunnel naar restaurant.

Auteur Topic: bouwplantoetsing tunnel naar restaurant.  (gelezen 1869 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Gepost op: 18 september 2008, 13:35:00
Deze vraag ook gesteldt op het brandpreventieforum!!!


Weer eens wat anders...

ik moet nu een bouwaanvraag van een ondergrondse tunnel beoordelen.

Het gaat om een hotel/restaurant waarbij men de aanvoerweg niet wil gebruiken om de dagelijkse vrachtverkeer overheen te laten gaan.
Dus bedenkt men een laadkuil en een tunnel die naar de kelder gaat waar de opslag komt te liggen.

Nu wordt die tunnel bijna 44 meter lang. Inwendig 2 meter hoog en 2,25 meter breed.
aan één kant de laadkuil en dus open. aan het eind een dubbele deur die enkelt van binnen uit te openen is.

hoe hier nu mee om te gaan.




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 18 september 2008, 15:51:52
Wat is het verschil tussen dit gebouw en een smalle, lage, loods van 44 meter lang met alleen een deur aan de voor en achterkant?  ::) ;)


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #2 Gepost op: 18 september 2008, 16:04:31
Tsja,  daar heb jij en punt maar die ene  deur is alleen te openen vanuit het restaurant natuurlijk
men moet eerst aanbellen voordat ze vanuit de opslag ruimte open doen om dan de spullen af te leveren of op te halen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 18 september 2008, 16:24:34
Tsja,  daar heb jij en punt maar die ene  deur is alleen te openen vanuit het restaurant natuurlijk
men moet eerst aanbellen voordat ze vanuit de opslag ruimte open doen om dan de spullen af te leveren of op te halen.



Ik zou hem gewoon beoordelen als 'loods' aangebouwd aan een gebouw. Hij zal volgens mij gewoon moeten voldoen aan alle eisen uit het BB voor deze categorie.  :)