Aanrijtijden van ambulances verkorten.

Auteur Topic: Aanrijtijden van ambulances verkorten.  (gelezen 9945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #30 Gepost op: 27 december 2003, 14:34:15
Ja met een rood verlicht tekstbordje aan de voor achter en zijkanten met de teksten: "STOP AMBULANCE", "Ambulance NIET volgen", "Ga Opzij (evt aangevuld met ....sukkel, uilskuiken, asociaal, zondagsrijder, etc)   :-X  "Goed Gedaan" (als ze inderdaad opzijgaan)  ;D  
Dat schept nog eens duidelijkheid van onze kant en tevens wat leven in de brouwerij, gebruikmaken van positieve en negatieve  feedback zullen we maar zeggen  ;D

Ik zie het altijd mooi op tijd als er een OGS voertuig aankomt en ga dan zo staan dat ze er goed door kunnen/inhalen en hou als het even kan het overige verkeer tegen. Wat mij dan deugd doet is het zwaaien en de duim omhoog die ik daarna in een flits voorbij zie komen. Dat is genoeg, hoor! ;)

Henk


Ambu.952

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 27 december 2003, 18:13:17
Zo zou iedere weggebruiker moeten zijn Henk ;D


Rolf

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 27 december 2003, 23:31:40
Op een rotonde komt het grote gele gevaarte met veel herrie in tegenover gestelde rijrichting deze kan dus rechtdoor of linksaf maar ook 3/4 rond.
Dus heb ik de alarm verlichting aan gezet en gestopt valk voor de rotonde zodat de chaufeur kan zien wat ik doe (niets dus) en er geen verkeer van mijn kant de rotonde op kan.
Hij pinde recht door maar tijdens het draaien komen ff de vingers van het stuur los om te bedanken voor het "vrijhouden".
Geeft je toch weer een positief gevoel :)

Uit de tijd van mijn rij lessen kan ik me herinneren dat er spiegels op een auto zitten en dat de instrukteur regelmatig de term "spiegelen!" hanteerde ook als je opgesteld staat voor een verkeers licht.
Nou rij ik voor het werk met een gesloten bestel auto en moet ik vanzelf wat meer op de buiten spiegels kijken om fietsers te tracen en ovrige weg gebruikers.
En ik moet zeggen dat de sprinters met de hoge licht bakken ook nog eens boven een niet-verhoogt busje uitkomen en je dus veel sneller in de gaten hebt dat er "iets" aankomt.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 28 december 2003, 00:17:30
Uit de tijd van mijn rij lessen kan ik me herinneren dat er spiegels op een auto zitten en dat de instrukteur regelmatig de term "spiegelen!" hanteerde ook als je opgesteld staat voor een verkeers licht.
Ik denk dat dit genoeg zegt, mijn vrouw gebruikt deze instrumenten voor geheel andere doeleinden.

Maar nu het volgende. Naar eigen "onderzoek" blijkt dat als je met je gele busje niet elke keer retour post gaat, zoals de CPA zegt, maar een beetje in de buurt gaat "free-wheelen", verkort je de aanrijtijd al met 2 minuten. Als de CPA ook sneller (indicatie ja/ nee) en gerichter (postcode regio) stuurt is het gehele probleem verdwenen zonder dat het eigenlijk 1 cent kost.
Elke hulpverlening start met communicatie.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #34 Gepost op: 28 december 2003, 14:46:39
tuurlijk zijn jullie net 2 mensen die wel goed opletten. perfekt maar helaas zien we dat niet als we jullie tegenkomen. we proberen dan ook te bedanken.

anderzijds is het ook de discussie over meer licht en geluid op de auto maar vergeten we dan voor het gemak dan de medeweggebruikers ook nog wel de tijd moeten hebben om je te localiseren en vervolgens te reageren hetgeen bij de meeste ook al een fors aantal secondes, lees meters, kost. dus meer herrie en licht is geen vrijbrief voor hogere snelheid, het vergroot eerder het schrikeffect met bijpassende reacties.


Robert

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 28 december 2003, 22:12:41
Allemaal leuk hoor dat je erdoor kunt en dat er aardige mensen zijn die de duim omhoog doen. Maar een systeem realiseren in Nederland wat voorziet in een adekwate ambulancezorg zit er voorlopig niet in.