Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)

Auteur Topic: Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)  (gelezen 166471 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #180 Gepost op: 8 november 2010, 20:05:20
Ben helaas niet op de ambulancebeurs geweest dit jaar. Wel een vraag aan alle deskundigen die daar wel waren. Waren er nog nieuwe ambulances op het lage Mercedeschassis te zien? Zowel als A en als B wagen? Of nieuwe ontwikkelingen gehoord op dit gebied?
JAB.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #181 Gepost op: 8 november 2010, 20:20:32
Ben helaas niet op de ambulancebeurs geweest dit jaar. Wel een vraag aan alle deskundigen die daar wel waren. Waren er nog nieuwe ambulances op het lage Mercedeschassis te zien? Zowel als A en als B wagen? Of nieuwe ontwikkelingen gehoord op dit gebied?
JAB.
Er stond bij Amstra een KTW (Duitse B-ambu) van ADAC met een (nieuwe?) opbouw van Miesen. Verder voor zover ik weet weinig nieuws qua Mercedeschassis, de Visser 5 was er in ieder geval niet.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #182 Gepost op: 8 november 2010, 20:35:07
Deze stond er inderdaad. Nieuwe E-klasse van Miesen.

Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


Bart S

  • Gast
Reactie #183 Gepost op: 10 november 2010, 18:30:53
Er stond bij Amstra een KTW (Duitse B-ambu) van ADAC met een (nieuwe?) opbouw van Miesen. Verder voor zover ik weet weinig nieuws qua Mercedeschassis, de Visser 5 was er in ieder geval niet.

En dat was een primeur, en tot nu toe de enige van dit model die leverbaar is. Aldus de verkoper van Amstra. Zag er strak uit.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #184 Gepost op: 10 november 2010, 20:40:59
Voor de duidelijkheid gaat het niet om een Duitse ambulance, maar om een ambu uit Oostenrijk. Het bedrijf Medi-car zit in Innsbruck-Land in Tirol. Ze voeren wel repatriëringsritten uit in opdracht van de ADAC, vandaar dat het erop staat. Het kenteken is wel een Duits kenteken, maar dat komt omdat de ambu nog op naam staat van Miesen. Miesen zit nabij Wachtberg in het Rhein-Sieg-Kreis (niet heel ver bij Bonn vandaan) en dat heeft als letters op het kenteken SU.
Geloof niet alles wat je denkt.


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #185 Gepost op: 10 november 2010, 20:54:51
Gaat er eigenlijk nog wel een Visser 5 komen? En zo niet, wat gaat Utrecht dan aanschaffen?
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #186 Gepost op: 10 november 2010, 20:58:43
Visser 5 heeft tot nu toe een onbekende vertraging. De RAVU, als partner / afnemer, wacht officiëel de procedure af. (Stijgende kosten voor het wagenpark zijn hierdoor wel te verwachten  :-X)
Geloof niet alles wat je denkt.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #187 Gepost op: 27 november 2010, 18:00:18
Euh als dat zo is wat rijdt er dan nu in GLZ rond dat zo brandje nieuw is??


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #188 Gepost op: 27 november 2010, 19:44:13
Daar hebben ze in ieder geval geen Visser 5 ambulance. Ze rijden er al wel enige tijd met een E-klasse van Binz (08-428). Maar dat is nog een E-klasse van het vorige model. Heb je een foto van die brand nieuwe ambu? Dan weten we ook waar we over praten, maar een Visser 5 is het niet.
Geloof niet alles wat je denkt.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #189 Gepost op: 2 december 2010, 19:28:54
De Visser 5 komt niet, de RAVU gaat waarschijnlijk de nieuwe E-Klasse aanschaffen die opgebouwd worden bij Miesen.
Het onderstel van deze ambulance is bij Binz verlengd, op het kenteken staat ook geen Mercedes Benz meer maar Binz Ambulanz.
Alle Mercedes kenmerken aan de buitenzijde van het voertuig zijn verwijderd.

De exclusieve importeur van Miesen(en dus de verlengde Binz onderstellen) voor Nederland is Amstra te Geldermalsen.
De RAVU doet zaken met Visser en deze moet dus via Amstra deze voertuigen aanschaffen.

De voertuig specifieke aanpassingen worden dan ook gedaan door Miesen in Duitsland.
En mogelijk plakt Visser er bij aflevering er alleen een sticker op met Visser 5.

Het model van Miesen dat op de beurs te zien was wordt dus hoogstwaarschijnlijk de nieuwe Visser 5.

Bron: Beurs Apeldoorn