Ik zie toch echt het logo van Visser Leeuwarden op de wagen staan hoor.
In het topic over de nieuwe lage RAVU ambulance word meerdere malen door diverse bronnen bevestigd dat het voertuig op de foto van Miesen afkomstig is.
Visser kan zelf geen VF212 (laatste model e classe) opbouwen omdat zei via Binz geen verlengd Mercedes chassis aangeleverd krijgen, Binz en Visser hebben namelijk mepperij gekregen, zei hadden gezamenlijk een nieuwe ambulance willen ontwikkelen wat dus vastliep.
Probleempje voor Visser dus, dit is opgelost door een voertuig bij de concurrent af te nemen, de Miesen Bonna 212L.
http://www.miesen.de/download/?bonna+vf212_prospekt.pdfDe Miesen Bonna 212L is nagenoeg identiek aan het model dat aan RAVU word geleverd, alleen het deurtje naar het zuurstofflessen compartiment is iets anders.
Visser en Binz produceren beiden geen ambulance op het VF212 Mercedes chassis, de Ravu ambulance word namelijk ook wel eens Binz genoemd omdat hij met deze handels benaming op het kenteken staat.
Visser neemt een voertuig af bij de concurrent en dan ontstaat er een 2e probleem, de naam, je kan een bestaand product van een concurrent niet ineens je eigen naam gaan geven, daarom staat hij op de site als E klasse VF212 en niet als ''Visser5'' wat een logischere benaming zou zijn nadat de Visser4 uit productie is.
http://www.visserleeuwarden.nl/nl/ambulances/e-klasseVoertuig op de foto is zowel qua exterieur als interieur nagenoeg identiek aan een Miesen, Visser plakt er een bedrijfssticker op en dan zou het ineens een ''Visser'' zijn. Als ik nou zelf een carosserie bedrijf opricht genaamd ''...'' en vervolgens bestel ik een ambulance bij Miesen en plak daar een sticker op met mijn naam, dan blijft deze auto toch gewoon een Miesen.
Ik zeg altijd maar zo, er zijn 2 groepen mensen die zeggen dat dit een Visser is, dat zijn ten eerste de mensen bij Visser zelf, en ten 2e de mensen bij RAVU.
Ik had laatst namelijk een zelfde discussie met een voormalig RAVU ambu chauf, deze persoon bleef bij hoog en laag beweren dat dit een Visser moest zijn, omdat dit voorheen ook zo was, Maarjah het laatste model is gewoon weer van staal, ala Miesen, en niet meer van composiet zoals bij de Visser4.
Trouwens een mooie foto die je naar Visser hebt getwitterd.
(09-133 tijdens de Nationale Traumadag 2013)