Donderdag 26 Mei stond in het teken
van een werkbezoek aan Visser te
Leeuwarden.
Na diverse werkgroepvergaderingen
over de nieuw te ontwikkelen Mercedes
Benz E-klasse Visser type V had .......
al aangegeven dat het erg leuk een
leerzaam zou zijn om, met de groep
die daarbij vanuit de teams betrokken
zijn, een werkbezoek af te gaan leggen
bij de Fa. Visser om daar de laatste
details door te nemen en nog eventuele
aanpassingen te kunnen doen.
Ook het chassis
en opbouw van de eerste nieuwe type V
konden we uitgebreid bekijken. Er was
uitgebreid gelegenheid om vragen te
stellen en eventuele aanpassingen te
bediscussiëren.
Na terugkomst hebben we de eventuele
verbeterpunten doorgenomen zoals de
LP12-craddle zoals we die nu gebruiken.
Die komt in zijn geheel te vervallen
wat velen als prettig zullen ervaren. We
hebben kunnen kijken naar de nieuwe
oplossing: De PC-tablet op een andere
plek en er is veel meer efficiënter
omgesprongen met de ruimtes in de
nieuwe Type V. Dit is mede tot stand
gekomen doordat tegenwoordig
tekeningen en programma’s autocad en
3D gemaakt worden.
De nieuwe MB E-klasse kent een 4 cilinder
motor met een groter koppel in de lagere
toerentallen dan de zescilinder. Daarnaast
krijgt het nieuwe type een zijklep die naar
boven klapt. Van daaruit is de nieuwe
plek voor de zuurstofcilinders te bereiken
en ook de draagstoel.
Veelbelovend
In de cabine zal menig chauffeur zijn
vingers aflikken. Ook daar is beduidend
meer ruimte gerealiseerd, evenals in
het patiëntencompartiment. Het ziet er
allemaal veelbelovend uit. Ook vanuit
het land is er volop belangstelling voor
dit nieuw ontwikkelde voertuig, waarin
naast patiënten- en medewerkercomfort,
patiënt- en medewerkerveiligheid ook
gekeken is naar noviteiten, milieueisen
en wensen. Dit alles passend binnen
de financiële kaders waar het gaat om
aanschaf en jaarlijkse exploitatie.[img]