Fotograaf aangevallen bij rellen - Capelle aan den IJssel 20-09-2008

Auteur Topic: Fotograaf aangevallen bij rellen - Capelle aan den IJssel 20-09-2008  (gelezen 16998 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Angerfist

• Junior gebruiker
  • **
  • Waar rook is, is worst!
    • Brandweertekeningen
Reactie #10 Gepost op: 22 september 2008, 19:22:45
Met alle respect, maar misschien moet hij eens op een afstandje gaan staan, en niet overal tussenin en tussendoor gaan staan en de Agenten hun werk te laten doen? En niet overal en van iedereen foto's maken? toevallig ken ik de jongens op de foto. Agenten en omgeving prima, maar dit vind ik niet netjes.
Tijd voor een flinke zoomlens idd.

Gast48368

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 22 september 2008, 19:51:28
Volgende keer maar een telelens op de camera plaatsen?

Risico van het vak lijkt me. In de hectiek kan van een agent moeilijk verwacht worden dat hij het verschil tussen een relschopper en een fotograaf ziet.

Risico van het vak lijkt me. In de hectiek kan van een agent moeilijk verwacht worden dat hij het verschil tussen een relschopper en een fotograaf ziet.

Wat een speculaties weer........zijn jullie erbij geweest? Misschien liep die man wel met telelens in een geel hesje op een veilige afstand ?  ::) ::) ::)

free3

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 22 september 2008, 19:58:40
Met alle respect, maar misschien moet hij eens op een afstandje gaan staan, en niet overal tussenin en tussendoor gaan staan en de Agenten hun werk te laten doen? En niet overal en van iedereen foto's maken? toevallig ken ik de jongens op de foto. Agenten en omgeving prima, maar dit vind ik niet netjes.

wel apart dat hier op de fotograaf wordt af gegeven terwijl als ergens wat aan de hand is hier gelijk de vraag staat of er al fotos zijn...

beetje meten met 2 maten... :-X
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 22 september 2008, 23:10:46
En niet overal en van iedereen foto's maken? toevallig ken ik de jongens op de foto. Agenten en omgeving prima, maar dit vind ik niet netjes.
Wat vind je hier niet netjes aan? Daders zijn niet duidelijk in beeld en er zijn al heel vaak van dit soort foto's op dit forum voorbij gekomen...

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 23 september 2008, 06:47:29
wel apart dat hier op de fotograaf wordt af gegeven terwijl als ergens wat aan de hand is hier gelijk de vraag staat of er al fotos zijn...

beetje meten met 2 maten... :-X

Ik denk dat ongevallen danwel brand van een  iets andere categorie iis als het verslaan van rellen en openbare orde-verstoringen. Als een pers-fotograaf klappen krijgt van de politie, dan denk ik toch echt dat ie te dicht binnen de linies staat. Er wordt niet voor niets gevorderd om te vertrekken. Alles binnen de linies zou een potentieel gevaar kunnen zijn en wordt derhalve geweerd... Dan hoef je namelijk niet op je rug te letten en kun je dus veiliger werken....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

free3

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 23 september 2008, 09:50:28
Ik denk dat ongevallen danwel brand van een  iets andere categorie iis als het verslaan van rellen en openbare orde-verstoringen. Als een pers-fotograaf klappen krijgt van de politie, dan denk ik toch echt dat ie te dicht binnen de linies staat. Er wordt niet voor niets gevorderd om te vertrekken. Alles binnen de linies zou een potentieel gevaar kunnen zijn en wordt derhalve geweerd... Dan hoef je namelijk niet op je rug te letten en kun je dus veiliger werken....
je kunt nu wel zeggen dat het anders maar het zijn gewoon calimiteiten met nieuws waarde en daar willen wij allemaal doorgaans de beelden van zien.
en nu gaat het 1 keer fout en dan moet de fotograaf allerlei maatregelen gaan nemen... beetje apart maar dat is mijn mening

groet free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 23 september 2008, 10:02:47
Je staat daar in een gevaarlijk situatie. Met gezond verstand werken is dan wel zo veilig: we kunnen met zijn allen roepen hoe het beter moet, maar uiteindelijk is het de persoon in kwestie die de situatie ter plaatse goed moet proberen in te schatten en waar nodig zichzelf in veiligheid te brengen (dat je dan even geen plaatjes kan schieten... tsjah, eigen veiligheid voorop he).

gr. Michel

Angerfist

• Junior gebruiker
  • **
    • Brandweertekeningen
Reactie #17 Gepost op: 23 september 2008, 10:55:35

Dan kan je mij wel quoten, maar zie je mij dit soort vragen stellen? De helft boeit me niet eens.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #18 Gepost op: 23 september 2008, 11:46:20
je kunt nu wel zeggen dat het anders maar het zijn gewoon calimiteiten met nieuws waarde en daar willen wij allemaal doorgaans de beelden van zien.
en nu gaat het 1 keer fout en dan moet de fotograaf allerlei maatregelen gaan nemen... beetje apart maar dat is mijn mening

groet free

Ik denk dat het de omgekeerde wereld is als de politie de veiligheid moet gaan garanderen omdat er van dichtbij plaatjes geschoten moeten worden door een of andere fotograaf omdat dit nieuws zou zijn. De politie is op dat moment met zijn eigen veiligheid bezig en niet dat van een persfotograaf die daar zijn brood staat te verdienen, ik mag aannemen dat ie dan ook op zijn eigen veiligheid gaat letten...

Nogmaals het maken van foto's tijdens een brand of ongeval verschilt nogal van foto's maken bij rellen, of je dit nu wel of niet calamiteiten noemt....

Ik vind het nogal kortzichtig om die zaken over een kam te scheren.... Misschien een fout van mij dat ik het zo zie, maar kom dan iig met argumenten die mijn visie kunnen veranderen, dat is namelijk discussieren...

Btw, ik geef niet af op de betreffende fotograaf, ik gaf alleen maar aan dat er wel degelijk een wereld van verschil is tussen het optreden van de politie bij brand en ongevallen en bij verstoringen van de openbare orde... Dat dit dan door sommige wordt geschaard onder calamiteit vind ik te makkelijk... een beetje nuancering mag wel...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Angerfist

• Junior gebruiker
  • **
    • Brandweertekeningen
Reactie #19 Gepost op: 23 september 2008, 17:56:56
Mooi gezegd, maar ik vind gewoon dat je niet met je cameraatje ertussen moet staan, klaar.
Het was echt een bende, overal flesjes vlogen er om je oren.

Gewoon wegwezen.